Kenworth T680 bardzo szybko po rynkowym debiucie stał się bardzo popularną ciężarówką, często wybieraną przez operatorów flot samochodów ciężarowych z uwagi na niskie zużycie paliwa i wysoki komfort pracy kierowcy. Model T680 jest oferowany z trzema rodzajami kabin: dzienną i dwiema sypialnymi.
Pojazdy z kabiną dzienną i jedną z sypialnych będą oferowane z gazowym silnikiem Cummins Westport ISX12 G o mocy do 400 KM i maksymalnym momencie do 1970 Nm. Pojazd z tym silnikiem (zasilanym CNG) i kabiną sypialną był prezentowany pod koniec marca 2014 r. na Mid-America Trucking Show w Louisville w stanie Kentucky.
Silnik Cummins Westport ISX12 G jest jednopaliwową, gazową jednostką napędową, która może być zasilana sprężonym (CNG) lub skroplonym (LNG) gazem ziemnym. Oba paliwa zapewniają duże oszczędności ekonomiczne, a niską emisję zapewnia trójdrożny katalizator spalin, który nie wymaga stosowania dodatkowych urządzeń i materiałów eksploatacyjnych, niezbędnych w silnikach Diesla (zbiornik AdBlue, filtr cząstek stałych czy katalizator SCR).
Cummins Westport ISX12 G oferowany jest także w innych modelach Kenwortha (T660 i T800).
W zakresie zbiorników gazu i ich zabudowy Kenworth współpracuje z firmami: Agility Fuel Systems, McNeilus i Trilogy Engineered Solutions.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.