Silnik L9N jest certyfikowany przez California Air Resources Board (CARB) w standardzie o niskiej emisji NOx, która wynosi 0,02 g/KMh. Oznacza to 90% redukcję w stosunku do silników pracujących przy obecnie obowiązujących limitach EPA (Environmental Protection Agency) emisji Nox wynoszących 0,2 g/KMh.
Wyjątkowo niską emisję szkodliwych składników spalin silnik L9N oferuje między innymi z uwagi na zastosowanie nowych funkcji diagnostycznych, unikalnego, bezobsługowego trójdrożnego katalizatora spalin czy zamkniętego systemu odpowietrzania skrzyni korbowej. Silnik ma także sterownik odporny na trudne warunki eksploatacji.
Modele T680, T880 i T880S są oferowane z silnikiem L9N o pojemności skokowej 8,9 l i mocy 320 KM oraz momencie obrotowym 1356 Nm. Silnik jest w 100% zasilany gazem ziemnym. Jako paliwo może być wykorzystywany także biometan (odnawialny gaz ziemny - RNG), zapewniający jeszcze większą redukcję emisji gazów cieplarnianych.
Kurt Swihart
dyrektor marketingu Kenworth
Modele Kenworth T680, T880 i T880S z silnikiem Cummins Westport L9N Near Zero są idealnym rozwiązaniem dla różnych firm przewozowych, które chcą zmniejszyć wpływ na środowisko i obniżyć koszty operacyjne.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.