Wszystkie produkty reklamowe przeznaczone do emisji na stronach Wydawcy muszą spełniać warunki określone na tej stronie. Wydawca może zweryfikować dostarczoną reklamę pod kątem wytycznych. Jeżeli nie spełni ona wytycznych bądź zostanie uznana za uciążliwą dla użytkowników stron, Wydawca może nie dopuścić do jej wyświetlenia bądź zaprzestać jej emisji.
Pojęcia podstawowe:
1. Wydawca - gazeo.pl, podmiot, który udostępnia Reklamodawcy miejsca reklamowe na stronach www.gazeo.pl.
2. Reklamodawca - podmiot, który zleca Wydawcy emisję Kampanii reklamowej.
3. Kampania reklamowa - przeprowadzona na stronach Wydawcy na zlecenie Reklamodawcy emisja produktów reklamowych.
4. Forma reklamowa - grupa reklam w skład której wchodzą produkty reklamowe.
5. Produkt reklamowy - reklama np. Billboard 750x100.
Zasady ogólne:
1. Wydawca umożliwia emisję reklam:
2. Wydawca nie emituje reklam wyświetlanych nad treścią (tzw. "layerowych") uznając tę formę za intruzywną i zbyt uciążliwą dla użytkownika.
3. Wszystkie produkty reklamowe emitowane na stronach Wydawcy oznaczone są w wyraźny sposób nagłówkiem "REKLAMA".
4. Wszystkie produkty reklamowe muszą zostać dostarczone do Wydawcy najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem ich emisji. Sposób dostarczenia materiałów jest ustalany indywidualnie.
5. W przypadku reklamy flash (.swf) konieczne jest dostarczenie dodatkowej reklamy zastępczej
w formacie .jpg lub .png. Reklama taka emitowana będzie w przypadku kiedy przeglądarka użytkownika nie umożliwi wyświetlenia form bardziej zaawansowanych (flash). Podczas tworzenia reklamy zastępczej należy kierować się wymaganiami dla konkretnych produktów reklamowych.
6. Wydawca zabrania umieszczania w produktach reklamowych skryptów śledzących interakcje użytkownika, skryptów zmieniających bądź odczytujących pliki cookie.
7. Produkt reklamowy nie może powodować zakłócania ani błędów czy ostrzeżeń strony, na której jest wyświetlany.
8. Wydawca zabrania emisji reklam w formie komunikatów i ostrzeżeń systemowych.
9. Wszelkiego rodzaju przyciski akcji zamieszczane w produktach reklamowych muszą wykonywać funkcje zgodne z komunikatami prezentowanymi na przyciskach, np. przyciski imitujące listy rozwijane nie mogą powodować przekierowania na stronę wskazaną przez Reklamodawcę bądź innej akcji niezgodnej
z ich standardową funkcją.
10. Rozwijanie produktu reklamowego może odbywać się tylko po akcji użytkownika (najechanie bądź kliknięcie - w przeznaczone do tego miejsce). Wszystkie tego typu produkty powinny zawierać czytelny komunikat informujący o możliwości rozwinięcia, np. "najedź, aby rozwinąć" czy "kliknij aby rozwinąć". Po rozwinięciu reklamy w prawym górnym rogu musi znajdować się przycisk "zamknij X" bądź "zwiń". Produkt może się zwijać samoczynnie po zjechaniu z reklamy lub kliknięciu w przycisk "zamknij X" bądź "zwiń". Dopuszczalne jest także samoczynne zwinięcie reklamy po 15 sekundach od jej rozwinięcia. Reklama, która powoduje rozwijanie może występować tylko w formacie .swf (flash).
11. Przyciski "zamknij", "rozwiń", "zwiń" lub inne muszą być napisane czcionką o wysokości minimalnej 12 px. Krzyżyk (X) musi mieć wymiary minimalne 14x14 px. Dodatkowo cały przycisk (np. zamknij
+ X) musi być dobrze widoczny i działać (być aktywny) na całej swojej powierzchni. Niedozwolone jest stosowanie opóźnienia między pojawieniem się reklamy, a aktywacją przycisku.
12. Emisja dźwięku reklamy może następować wyłącznie po interakcji użytkownika (najechanie bądź kliknięcie na produkt). Każda reklama wyposażona w efekt dźwiękowy musi zawierać intuicyjne oznaczenie/ikonkę włączania i wyłączania dźwięku. W przypadku produktów rozwijanych dźwięk może zostać odtworzony po wykonaniu przez użytkownika akcji powodującej rozwinięcie się reklamy (najechanie bądź kliknięcie na produkt). Dźwięk powinien wyłączać się automatycznie po zwinięciu/zamknięciu reklamy.
13. Spot wideo w reklamach graficznych (tzw. WideoAd) może mieć maksymalną długość 30 sekund. Waga filmu wideo w reklamach graficznych to maksymalnie 1MB.
14. Dotyczy tylko reklam typu WideoAd - odtwarzacz spotu wideo musi być wyposażony w przycisk stop
i mute. Wideo w reklamie po wejściu na stronę może być odtworzone automatycznie, ale z wyciszonym dźwiękiem. Dźwięk może zostać odtworzony po wykonaniu przez użytkownika akcji na reklamie (najechanie bądź kliknięcie na produkt). Waga kreacji inicjującej musi być zgodna ze standardem danego produktu reklamowego.
15. Każda reklama po kliknięciu wczyta stronę docelową w nowej karcie/oknie przeglądarki użytkownika.
16. Dotyczy tylko reklam w formacie .swf (flash) - dostarczona reklama powinna powodować po kliknięciu wgranie docelowej strony. Produkt reklamowy może obciążać procesor standardowego komputera najwyżej w 30%. Za standardowy przyjmuje się komputer z jednordzeniowym procesorem taktowanym zegarem
o częstotliwości 2GHz z zainstalowanym Flash Player v. 9 (co zwiększa obiciążenie procesora?). Animacja reklamy w formacie .swf powinna mieć maksymalną częstotliwość 25 fps (ramek na sekundę
= frames per second). Rekomendowana wartość to 18 fps.
17. Dotyczy tylko reklam w formacie .jpg, .png - wraz z produktem reklamowym Wydawcy powinna zostać przekazana informacja zawierająca adres URL strony, która ma zostać wczytana po kliknięciu
w reklamę.
18. Capping (dotyczy tylko reklam graficznych) - usługa ograniczająca liczbę kontaktów z reklamą, czyli wyświetleń produktu reklamowego Unikalnemu Użytkownikowi/unikalnemu cookie. Przykładowo istnieje możliwość realizacji tygodniowej kampanii, w której Unikalny Użytkownik obejrzy reklamę najwyżej 3 razy, jednak nie częściej niż raz w ciągu dnia.
Modele rozliczeń za emisję reklamy:
Obecnie dostępne są następujące modele emisji reklamy (nie dotyczy mailingu):
1. Flat Fee - koszt zakupu powierzchni reklamowej, w którym opłata pobierana jest za okres czasu,
w jakim reklama będzie widoczna na danej stronie. Np. za tydzień lub miesiąc.
2. CPM (cost per mille) - koszt zakupu 1tys. odsłon produktu reklamowego = koszt dotarcia do tysiąca odbiorców (Unikalnych Użytkowników).
1. Standardowa
Nazwa | Rozmiar (px) | Rozszerzenie | Waga (kB) | Rozwijanie | Wideo | |
Rozmiar (px) | Waga (kB) | |||||
Billboard | 750x100 | .jpg, .png, .swf | do 40 | nd. | nd. | nd. |
Double billboard | 750x200 | .jpg, .png, .swf | do 40 | 750x300 | do 40 | Tak |
Naviboks | 300x250 | .jpg, .png, .swf | do 40 | nd. | nd. | Tak |
Halfpage | 300x600 | .jpg, .png, .swf | do 60 | 600x600 | do 60 | Tak |
Baner (*) | 468x60 | .jpg, .png, .swf | do 30 | nd. | nd. | nd. |
(*) - emisja tylko na listach wyszukiwarki firm
2. Niestandardowa
Nazwa | Rozmiar (px) | Rozszerzenie | Waga (kB) | Rozwijanie | Wideo | |
Rozmiar (px) | Waga (kB) | |||||
Welcome Screen | 960x500 | .jpg, .png, .swf | do 120 | nd. | nd. | Tak |
Screening | szczegóły poniżej | szczegóły poniżej | do 60 | nd. | nd. | Tak |
Tapeta | szczegóły poniżej | szczegóły poniżej | do 10 | nd. | nd. | nd. |
3. Wbudowana w treści artykułów
Nazwa | Rozmiar (px) | Rozszerzenie | Waga (kB) | Rozwijanie | Wideo | |
Rozmiar (px) | Waga (kB) | |||||
Boks śródtekstowy | 300x250 | .jpg, .png, .swf | do 40 | nd. | nd. | Tak |
Welcome Screen:
Screening:
Tapeta:
Wydawca oferuje kompleksową realizację materiału wideo - od scenariusza, przez filmowanie i skład po publikację na stronach Wydawcy. Reklamodawca otrzymuje prawa do publikowania materiału na własnych bądź zewnętrznych stronach WWW. Istnieje również możliwość skorzystania z publikacji spotu wideo lub reklamy graficznej w odtwarzaczu wideo Wydawcy.
Obejrzyj przykładowy film reklamowy wykonany dla firmy JANMOR Sp. z o.o.:
Nazwa | Możliwości emisji | Charakterystyka | |||
pre roll | mid roll | post roll | w trakcie pauzy | ||
Spot wideo | Tak | Tak | Tak | nd. | Możliwość pominięcia reklamy przez użytkownika. |
Grafika nad wideo | Tak | nd. | Tak | Tak | Wg specyfikacji Naviboks. |
Film | nd. | nd. | nd. | nd. | W trakcie odtwarzania filmu nie są emitowane żadne inne reklamy. Na życzenie Reklamodawcy blokowana jest możliwość komentowania filmu. |
Specyfikacja (dotyczy spotu i filmu):
1. Link reklamowy:
2. Pole "Przydatne linki":
gazeo.pl - pierwszy wertykalny portal w Polsce poświęcony propagowaniu tańszych, ekologicznych paliw. Świeże wiadomości, rzetelne testy, opinie branży LPG. Wejdź.
Symulator LPG - opracowane przez gazeo.pl precyzyjne narzędzie obliczające opłacalność LPG. Oferuje znacznie więcej opcji niż zwykły kalkulator instalacji gazowej. Zapraszamy.
3. Formy zaawansowane:
Informacja producenta:
Artykuł redaktorski:
1. Reklama graficzna:
Zalecane jest przygotowanie kreacji reklamowej w taki sposób aby obciążenie procesora komputera podczas jej emisji było możliwie najmniejsze. Czynniki zwiększające obciążenie procesora:
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.