Eksploatując gazowe ciężarówki firma oszczędza dziennie około 200 dolarów na kosztach paliwa, nawet w porównaniu z obecnie obowiązującymi cenami oleju napędowego na poziomie około 3 dolarów za galon.
Zrobiliśmy analizę kosztów i okazało się gaz ziemny w ilości odpowiadającej galonowi oleju napędowego kosztuje około 2 dolarów. W czasie kiedy prowadziliśmy tę analizę płaciliśmy prawie 4 dolary za galon oleju napędowego.
Gdy rozpatrywaliśmy możliwości zastąpienia naszych samochodów samochodami CNG, gaz ziemny stał się dla nas jeszcze bardziej atrakcyjny ponieważ firma CenterPoint Energy z siedzibą w Houston zgodziła się na budowę 5-milowego odcinka gazociągu do naszego magazynu, a TruStar Energy otrzymał ofertę na budowę stacji powolnego tankowania wyposażonego w 12 stanowisk.
Randy Tersteeg, właściciel Beaver Creek Transport
Nowe Kenworthy T880 CNG są napędzane silnikiami Cummins Westport ISX12 G o pojemności 11,9 l, które osiagają moc 400 KM. Do ich zasilania służy spężony do 20 MPa gaz ziemny zgromadzony w zestawach butli CNG za kabinami. Ich dostawcą jest firma dHybrid, która obecnie znajduje się w strukturach Worthington Fuel Systems. Każdy z zestawów mieści gaz ziemny w ilosci odpowiadającej energetycznie 145 galonom (549 l) oleju napędowego (145 DGE - Diesel Gallon Equivalent).
Od 2007 r. firma Beaver Creek Transport specjalizuje się w transporcie obornika drobiowego do elektrowni FibroMinn w Benson. Jej moc (55MW) jest wytwarzana dzięki spalaniu właśnie pomiotu drobiowego. Rocznie elektrownia zużywa 700 tys. ton tego specyficznego paliwa. Beaver Creek odbiera również od elektrowni FibroMinn około 125 tys. ton nawozów z popiołu powstającego przy spalaniu obornika.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.