Informacja dotycząca konwersji używanych przez TFC diesli na CNG ujrzała światło dzienne za pośrednictwem Omnitek Engineering Corporation – firmy, której powierzono przeprowadzenie adaptacji wysokoprężnych śmieciarek do zasilania gazowego. W całej operacji wykorzystane zostaną certyfikowane przez EPA (Environmental Protection Agency – Agencję Ochrony Środowiska) zestawy montażowe, dzięki którym wkrótce 12-litrowe silniki typu E7 marki Mack przestaną popijać olej napędowy, a zaczną sprężony gaz ziemny. Całe przedsięwzięcie to na razie tylko zamówienie wstępne, ale ostatecznym celem TFC Recycling jest konwersja całej liczącej 180 pojazdów floty firmowej na napęd tańszym i bardziej przyjaznym dla środowiska paliwem.
Związki między Omnitekiem a TFC nie zostaną zresztą zerwane nawet po przerobieniu całego taboru, bowiem Omnitek wyznaczył TFC Recycling na autoryzowane centrum konwersji silników Diesla na CNG w regionie. Omnitek liczy na rychłe uzyskanie certyfikatów EPA i CARB (California Air Resources Board – Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrznych) na inne modele silników wysokoprężnych, by móc odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie ze strony flot, w których jeżdżą pojazdy użytkowe napędzane jednostkami innymi niż E7. Tymczasem uzyskano certyfikat EPA na konwersje wszystkich typów silnika E7 do roku modelowego 2006 włącznie, co pozwala prowadzić adaptacje w 49 stanach, z wykorzystaniem 166 wariantów tej jednostki napędowej.
Konwersja własnej floty na zasilanie gazem ziemnym to dla nas okazja, by stworzyć „objazdowy salon pokazowy” dla wszystkich operatorów flot ciężarowych zainteresowanych przesiadką z diesla na CNG. Z niecierpliwością czekamy na przyspieszenie dostaw gazowych silników dla TFC Recycling za pośrednictwem naszego strategicznego partnera w dziedzinie przerabiania silników Diesla – firmy Reviva z Minneapolis.
Werner Funk, prezes i dyrektor generalny Omnitek Engineering Corporation
Już w lutym 2012 r. firma TFC Recycling została największym prywatnym właścicielem i operatorem napędzanych CNG ciężarówek do zbiórki surowców w stanie Virginia, choć wtedy miała ich zaledwie 6. Dziś we flocie znajdują się już 22 takie pojazdy, a na tym plany się nie kończą. Należące do TFC centrum serwisowe było też pierwszym w swoim rodzaju w całej Wspólnocie Virginii, które spełniało wszystkie lokalne, stanowe i federalne wymagania stawiane budynkom, w których odbywa się obsługa techniczna pojazdów napędzanych gazem ziemnym. TFC może serwisować po 20 takich wozów naraz, świadczy też usługi serwisowe podmiotom zewnętrznym, również w zakresie obsługi NGV (pojazdów metanowych). Firma spodziewa się, że inwestycja w adaptację do CNG zwróci się w czasie poniżej 2 lat, czyli znacznie szybciej niż zakup nowych pojazdów z fabrycznymi instalacjami metanowymi, które zarabiają na siebie dopiero po 5-7 latach.