Rozwijane są konstrukcje silników o zapłonie iskrowym zasilane gazem ziemnym oraz jednostki napędowe o zapłonie samoczynnym pracujące z wykorzystaniem oleju napędowego i gazu ziemnego jednocześnie. Rozwiązania te nadal pozostają stosunkowo drogie lecz stają się coraz bardziej dostępne dla użytkowników, ponieważ na konwersję silników czy ich wymianę na gazowe przeznaczane są znaczne środki.
Jest to wynik zainteresowania jakim cieszy się zasilanie gazowe pojazdów, szczególnie użytkowych. Wielu operatorów flot m.in. Lowe's, Procter & Gamble Co. i United Parcel Service Inc. (UPS) przyspiesza konwersje swoich pojazdów i zakupy samochodów zasilanych gazem ze względów ekonomicznych.
Obsługująca sieć hipermarketów budowlanych Lowe's firma przewozowa zamierza swoje wszystkie samochody (jest ich kilkaset) dostosować do zasilania gazem do 2017 r. W Procter & Gamble już 7% pojazdów jest zasilanych gazem ziemnym. Firma planuje w ciągu dwóch lat zwiększyć ich odsetek do 20%. Natomiast UPS planuje zakup 1000 ciężarówek zasilanych gazem ziemnym do końca 2014 r., a FedEX w ciągu dekady chce aby 30% floty pojazdów stanowiły samochody zasilane gazem.
Do pobudzenia rynku pojazdów zasilanych gazem przyczynia się duża podaż taniego paliwa gazowego. Producenci silników oferują nowe jednostki napędowe zasilane gazem np. 12-litrowy silnik Cummins Westport, który jest dostępny od lipca 2013 r. czy Volvo, które w przyszłym (2014 r.) wprowadzi do gamy swych ciężarówek silnik gazowy.
Wielu przewoźników, szczególnie operujących na terenie całych Stanów Zjednoczonych na razie podchodzi sceptycznie do gazyfikacji swych flot, bacznie przyglądając się sytuacji na rynku i testując samochody gazowe. Można tutaj wymienić firmy: Con-way Inc., Schneider National Inc., Swift Transportation Corp. i Werner Enterprises Inc., które szersze wprowadzenie samochodów gazowych w swych flotach uzależniają od możliwości zakupu pojazdów z mocniejszymi silnikami i rozbudowy ogólnokrajowej infrastruktury do tankowania gazu ziemnego.
Według prognoz rynkowych około 5% wszystkich samochodów ciężarowych sprzedanych w USA w przyszłym (2014 r.) będzie zasilanych gazem ziemnym. Będzie to 5-krotny wzrost w stosunku do bieżącego (2013 r.), w którym odsetek samochodów zasilanych gazem ziemnym wśród wszystkich sprzedanych na rynku amerykańskim pojazdów ciężarowych ma wynieść 1%.
W niektórych branżach odsetek pojazdów gazowych jest jeszcze większy. Przykładowo wśród nowych śmieciarek zakupionych w 2013 r. aż 60 % zostało zbudowanych na podwoziach wyposażonych w silniki gazowe. Najczęściej były to pojazdy z dostępnym od wielu lat gazowym silnikiem Cummins o pojemności skokowej 8,9 l.