Jest on częścią I Konkursu programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Zgodnie z jego regulaminem opublikowano listę rankingową podstawową i listę rankingową rezerwową, ponieważ suma wnioskowanego dofinansowania wszystkich przedsięwzięć znajdujących w projekcie listy rankingowej przekroczyła dostępne środki alokacji przeznaczone na konkurs. Wynosiły one 80 mln zł. Na liście rezerwowej zostały umieszczone przedsięwzięcia, dla których pula środków została wyczerpana.
Na liście rankingowej zakwalifikowanych przedsięwzięć znalazły się:
MPK w Częstochowie zakupi 40 gazowych autobusów hybrydowych oraz przeszkoli kierowców (realizacja przedsięwzięcia wymaga także uruchomienia stacji CNG), a do PKM Gdynia trafi 10 hybrydowych autobusów CNG i przeszkolonych zostanie 25 kierowców.
Wartość przedsięwzięcia w Częstochowie wyceniono na 65 950 000 zł (cała kwota będzie sfinansowana z programu Gazela). Całkowita wartość projektu dla Gdyni została wyceniona na 15 012 300 zł z czego w ramach programu Gazela przyznano środki w ilości 14 050 000 zł. Suma obu dofinansowań wynosi zatem 80 mln zł. Taką pulę środków NFOŚiGW przeznaczył na dofinansowania w programie Gazela.
Oprócz hybrydowych autobusów gazowych do Gdyni trafią także klasyczne autobusy gazowe w ramach przetargu, który lada dzień zostanie ogłoszony. Zakup piętnastu 12-metrowych autobusów gazowych zostanie dofinansowany przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa pomorskiego. W pierwszym kwartale 2015 r. do PKM Gdynia trafi zatem 25 nowych autobusów gazowych, co zwiększy tabor CNG do 41 pojazdów.