Gaz (ziemny) do dechy w 46. Rajdzie Barbórka

Robert Markowski
źródło: materiały prasowe organizatorów
Dodany: 15.12.2008

 
Niedawno pisaliśmy o kilku „metanowych” wyczynach, jakie miały miejsce w Ameryce Południowej i zastanawialiśmy się, kiedy wyzwanie zostanie podjęte w Polsce. Nie trzeba było długo czekać - podczas ostatniego warszawskiego Rajdu Barbórka (13-14 XII 2008) wystartował Volkswagen Golf IV kit-car z instalacją CNG!

 
Golf CNG kit-carCNG AutoGolf CNG kit-car


13. grudnia przejdzie do historii sportu motorowego - na trasie polskiego rajdu po raz pierwszy pojawił się samochód napędzany paliwem alternatywnym! Auto, zgłoszone w klasie 2., prowadziła austriacka załoga teamu CNG Auto w składzie Hannes Danziger - Pia Maria Schirnhofer. Oto, co przed startem powiedział 25-letni kierowca: „O Rajdzie Barbórka wiem tyle, że to jest krótki i bardzo widowiskowy rallysprint, w którym nie wolno popełnić żadnego błędu, bo straty są nie do odrobienia. Jedziemy przede wszystkim po to, żeby polskiej publiczności pokazać wielki potencjał rajdowego auta CNG. Ufam, że to będzie duża atrakcja dla sympatyków sportu samochodowego, a przy okazji ważny argument za propagowaniem tego bardzo ekologicznego i ekonomicznego paliwa alternatywnego. Skoro CNG bardzo rozwija się w Austrii i zyskuje kolejne rzesze użytkowników, to wierzę, że nasz start zachęci także Polaków do korzystania z samochodów zasilanych naturalnym, sprężonym gazem. Przyjeżdżamy do Warszawy jako team CNG Auto na zaproszenie Gazowni Warszawskiej, Automobilklubu ’Centrum’ oraz stołecznego salonu Volkswagen Auto Viva. Pojedziemy w Barbórce tak, żeby polscy entuzjaści mogli w pełni docenić walory nie tylko sportowe, ale i ekologiczne naszego Volkswagena Golfa IV kit-car. Liczymy nie tylko na dobry efekt sportowy, ale przede wszystkim na to, że nasz występ przyczyni się w Polsce do promocji zasilania sprężonym gazem ziemny wszelkich pojazdów powszechnego użytku - nie tylko aut osobowych i dostawczych, ale także ciężarowych i autobusów. To leży w dobrze rozumianym interesie i ekonomii, i przede wszystkim ekologii!”

Golf CNG kit-carCNG AutoGolf CNG kit-car


Nie da się ukryć, że ekologiczna rajdówka w spektakularny sposób dowiodła, ile jest warta, zajmując 3. miejsce w kategorii samochodów przednionapędowych, a 2. w swojej klasie. Na pewno pomógł tu fakt, że za kierownicą zasiadł aktualny mistrz Austrii, ale też z pewnością nie przeszkodził fakt zasilania silnika czymś innym niż benzyna. Krótko mówiąc, osiągnięcie powinno zamknąć usta niedowiarkom, sceptykom i wszelkim przeciwnikom gazu w samochodzie. Zespół, zachęcony sukcesem, już rozważa powrót do Warszawy za rok. Być może do tego czasu „narodzi się” w Polsce jakaś konkurencja? Jeden samochód w rajdzie napędzany CNG to już spora atrakcja, ale rywalizacja kilku takich aut to dopiero gratka!
Wynik sportowy to jedno, ale równie ważny jest i drugi wymiar, o którym wspomniał Hannes Danziger - promowanie sprężonego gazu ziemnego i jego zalet. Jak powiedział Zbigniew Kuchar, koordynator teamu CNG Auto, „podczas przejazdów prób sportowych, a także na każdej przerwie serwisowej i przy okolicznościowych postojach nasze auto skupiało uwagę widzów. To oznacza, że dzięki startowi w Warszawskiej Barbórce udało się nam skutecznie zwiększyć zainteresowanie Polaków znakomitym paliwem”. Podobnego zdania jest Robert

Golf CNG kit-carCNG AutoGolf CNG kit-car


Pastwa z Gazowni Warszawskiej, który podkreślił, że „przedsięwzięcie zakończyło się pełnym sukcesem. Ufam, że zaskakująco dobry wynik sportowy Volkswagena Golfa CNG przełoży się na wzrost zainteresowania ze strony Polaków bardzo tanim i czystym paliwem, jakim jest sprężony gaz ziemny. To leży w naszym wspólnym interesie przede wszystkim ekonomicznym, ale także ekologicznym”. Liczymy również, że wydarzenie pobudzi inwestorów i wkrótce na naszej mapie stacji metanowych nieco się „zagęści”.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie