Volkswagen Scirocco GT24-CNG - podwójny sukces

Robert Markowski
źródło: mototarget.pl na podstawie materiałów firmy Volkswagen
Dodany: 28.05.2009

 

Volkswageny Scirocco GT24, zarówno benzynowe, jak i te na gaz ziemny, pokazały w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, ile są warte, zajmując pierwsze miejsca w swoich kategoriach. W klasyfikacji generalnej także wypadły bardzo przyzwoicie.


 
VW Scirocco GT24-CNGmototarget.plVW Scirocco GT24-CNG


Z kronikarskiego obowiązku wspomnimy najpierw o modelu napędzanym konwencjonalnie, by potem skupić się na tym, co interesuje nas najbardziej, czyli na wersji CNG. Standardowe egzemplarze, startujące w klasie SP3T (dwa litry pojemności i turbodoładowanie), dojechały do mety na pozycjach 1. i 3. (15. i 20. w „generalce”), trzeci - na skutek wypadku - nie ukończył wyścigu. Możemy na tym zakończyć? Dziękujemy.

W kategorii AT, czyli napędów alternatywnych, ekipa z Wolfsburga wystawiła dwa samochody. Skoro dwa, to pełna „okupacja” podium nie była możliwa, ale zajęcie dwóch najwyższych stopni to i tak wynik więcej niż satysfakcjonujący. Pierwszy Scirocco GT24-CNG uplasował się pomiędzy swoimi benzynowymi „braćmi” (17. miejsce w klasyfikacji ogólnej, przed wieloma dużo mocniejszymi samochodami), natomiast drugi był dopiero 101. Rywalizacja z samochodami innych klas nie była jednak celem zespołu VW, więc nic w tym hańbiącego. Ot, ciekawostka.

VW Scirocco GT24-CNGmototarget.plVW Scirocco GT24-CNG


Jak powiedział po zakończonym wyścigu Kris Nissen, dyrektor działu Volkswagen Motorsport, sukces udowodnił, że „Scirocco GT24-CNG napędzane gazem ziemnym stanowi równorzędną alternatywę dla innych napędów. Muszę pochwalić naszych kierowców, którzy doskonale wypełnili swoje zadanie”. Zadowolony był także dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu VW do spraw rozwoju technicznego i kierowca jednego z aut, który stwierdził: „Odważna decyzja, aby z naszą technologią napędu na gaz ziemny EcoFuel wystartować w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie okazała się właściwa. Volkswagen pokazał, że gaz ziemny jako paliwo niesłusznie cieszy się nienajlepszą sławą i że samochody zasilane gazem mogą uzyskiwać taką samą moc i sportowe osiągi, jak pojazdy z tradycyjnym napędem. Nasza zwycięska załoga w pełni wykorzystała potencjał tej czystej technologii i dokonała więcej, niż się spodziewaliśmy.” Gratulujemy!

zwycięzcy na podiummototarget.plzwycięzcy na podium


Właśnie takich wyczynów brakuje paliwom alternatywnym w Polsce. Wprawdzie na ostatni Rajd Barbórka przyjechał VW Golf CNG, ale to za mało, by na większą skalę wypromować zalety i możliwości ekologicznych napędów. Bardzo byśmy sobie życzyli, by w naszym kraju działo się w tej dziedzinie więcej. Na szczęście jesteśmy młodzi, więc może chociaż nasze dzieci się doczekają.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy