Najważniejszym w koncepcyjnym projekcie statku Vindskip jest jego kadłub, pełniący jednocześnie rolę żagla.
Przebywając na pełnym morzu Vindskip będzie wykorzystywał wiatr, dzięki czemu znacznie ograniczy zużycie energii. W celu zachowania zdolności do manewrowania, przy jednoczesnym utrzymaniu stałej prędkości w sytuacji kiedy wiatr jest słaby, zastosowano przyjazną środowisku i oszczędną siłownię zasilaną gazem ziemnym, przechowywanym w postaci skroplonej.
Norweska firma Lade AS szacuje, że dzięki takiej koncepcji napędu można zaoszczędzić około 60% kosztów związanych z paliwem (w porównaniu z ciężkim olejem opałowym) przy ograniczeniu emisji dwutlenku węgla o 80%.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) chce zmniejszyć wpływ na środowisko statków oceanicznych (90% z nich jest napędzanych ciężkim olejem opałowym).
Począwszy od 2020 r., paliwa żeglugowe będą zawierać maksymalnie 0,1% siarki.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.