Jednostka będzie wyposażona w silnik Dual Fuel zdolny do pracy zarówno z tradycyjnym MDO (Marine Diesel Oil) jak i LNG lub mieszaninie obu paliw. Będzie to zatem klasyczny gazodiesel.
Wzrost zainteresowania LNG, będącego paliwem okrętowym wynika przede wszystkim z nowych norm emisji spalin, dla transportu morskiego, które zaczną obowiązywać w 2015 r.
Porównanie efektywności LNG i MDO wyraźnie wskazuje na gaz skroplony, który ma znacznie wyższą (prawie 2-krotnie gęstość energii). Jest przy tym znacznie tańszy od MDO (prawie 2-krotnie). Specjaliści wskazują także na znacznie większe zasoby gazu ziemnego w stosunku do ropy naftowej.
Już teraz mówi się o LNG jako paliwie przyszłości dla transportu morskiego. Ocenia się, że światowa flota statków napędzanych LNG wzrośnie do roku 2020 do 1800 jednostek.
Budujemy pierwszy na świecie portowy holownik napędzany LNG i całym sercem wspieramy inicjatywy rządu Dubaju. Korzyści ekologiczne i ekonomiczne stosowania LNG jako paliwa okrętowego są bardzo duże. Efektem zastosowania LNG będzie zmniejszenie emisji NOx i CO2, odpowiednio o około 85 % i 25%. Nasza inicjatywa w połączeniu z doświadczeniem naszych partnerów pozwolą na wdrożenie technologii LNG w naszej stoczni i opracowanie odpowiednich urządzeń, zachęcając jednocześnie do komercyjnego jej wykorzystania.
Jego Ekscelencja Khamis Juma Buamim, prezes Drydocks World i Maritime World