Pozwolą one samochodom, napędzanym gazem ziemnym (CNG i LNG) oraz wodorem i pojazdom elektrycznym na wjazd do stref czystego transportu, które w myśl ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych będą mogły być tworzone przez gminy w centrach miast. W strefach tych będzie wyeliminowany ruch samochodów z silnikami spalinowymi. Oczywiście z pewnymi wyjątkami dotyczącymi np. służb (porządkowych i ratunkowych) oraz mieszkańców stref czystego transportu.
Nieograniczony w tych strefach będzie ruch samochodów elektrycznych i gazowych (CNG, LNG i wodorowych). Skierowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa do konsultacji projekt rozporządzenia określa wzory naklejek jakimi będą musiały być oznaczone samochody w strefach czystego transportu. Naklejki o średnicy 6 cm będą umieszczane pod szybą obok naklejki z numerem rejestracyjnym.
Na naklejkach będzie także napis w języku polskim i angielskim „Strefa czystego transportu”. Znajdą się na nich także polskie barwy narodowe, obok nich skróty ECO i PL, a pod nimi siedmiocyfrowe oznaczenie gminy.
Ceny naklejek będą dowolnie ustalać gminy, które zdecydują się na wprowadzenie stref czystego transportu. Poziomu cen nie określają przepisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Gminy będą miały wolną rękę w zakresie ustalania opłat oraz wysokości kar za poruszanie się samochodami z silnikami spalinowymi w strefach czystego transportu.