Pełnowymiarowy, 12-metrowy autobus elektryczny Solaris Urbino electric jest pojazdem w pełni niskopodłogowym. W jego układzie napędowym wykorzystuje się asynchroniczny silnik trakcyjny o mocy 120 kW, którego dostawcą jest firma Vossloch Kiepe. Jest on zasilany z baterii litowo-jonowych, które zapewniają zasięg 150 km (przy pełnym obciążeniu i z włączoną klimatyzacją). Producent podaje, że baterie mogą być naładowane w ciągu zaledwie 1 godziny. Ładowanie można prowadzić na kilka różnych sposobów (z wykorzystaniem złącza plug-in i zewnętrznej stacji ładującej, bezprzewodowo poprzez pętle indukcyjne, przez pantograf i nadziemne linie trakcyjne). Najszybszym sposobem na uzupełnienie energii jest wymiana akumulatora na w pełni naładowany. Konstrukcja pojazdu i mocowanie baterii trakcyjnej pozwala na wykonanie tej operacji w czasie około 10 minut.
Pierwszy Solaris Urbino electric został we wrześniu tego roku sprzedany do niemieckiego Brunszwiku. Pojazd będzie dostarczony w 2013 r. Zastosowano w nim bezprzewodowy, indukcyjny sposób ładowania.