W ten sposób liczba przegubowych, zasilanych CNG, Solarisów zwiększyła się do dziewięciu (w 2009 r. do Radomia trafił 3-letni Solaris Urbino 18 CNG z Lublina).
Nowe autobusy są napędzane gazowymi silnikami Cummins ISLG8.9E6, które osiągają maksymalną moc 239 kW (320 KM). Napęd na koła jet przekazywany za pośrednictwem automatycznych skrzyń biegów Voith DIWA.6. Sprężony do 20 MPa gaz ziemny jest przechowywany w kompozytowych zbiornikach zamontowanych na dachach pojazdów. W każdym z autobusów jest 8 takich zbiorników.
Przedział pasażerski oraz miejsce pracy kierowcy są klimatyzowane i monitorowane. Autobusy mieszczą po 160 pasażerów z czego 43 może podróżować na siedząco.
Autobusy zostały zakupione w ramach unijnego projektu ”Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru i rozbudowę infrastruktury towarzyszącej” - w ramach działania 5.1 ”Transport miejski” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Projekt o wartości 14,67 mln zł (2/3 to dofinansowanie UE), oprócz zakupu taboru, zakłada także remont pętli autobusowych i zatok przystankowych, montaż kamer monitoringu oraz wymianę kilkunastu wiat.
Obecnie około 35% używanych w Radomiu autobusów miejskich (MPK Radom i ITS Michalczewski) stanowią pojazdy zasilane gazem ziemnym.