Rok 2013 był rekordowy pod względem sprzedaży autobusów Solaris, co pozwoliło firmie na utrzymanie (po raz jedenasty z rzędu) pozycji lidera polskiego rynku pojazdów miejskich powyżej 8 t DMC (z 53% udziałem). Rekordową sprzedaż firma odnotowała także na rynkach zagranicznych.
W ciągu 18-letniej historii Solaris po raz pierwszy sprzedał tak dużą liczbę pojazdów. W 2013 r. nabywców znalazły 1302 autobusy. Poprzedni rekord sprzedaży pochodził z 2011 r., kiedy wyprodukowano 1205 pojazdów.
Oprócz autobusów wyposażonych w silniki Diesla, których Solaris wyprodukował 1029 sztuk (79% ogólnej liczby sprzedaży) firma dostarcza także pojazdy zasilane alternatywnie. Dominują wśród nich autobusy gazowe, których sprzedano w 2013 r. 149. Stanowi to 11% sprzedaży ogółem. Kolejną pod względem liczebności grupą są autobusy hybrydowe (43 sztuki – 3%) i elektryczne, których sprzedano 6 sztuk (1% ogólnej liczby sprzedaży). Osobną grupą są trolejbusy Trollino, które sprzedały się w liczbie 75 sztuk, stanowiąc 6% sprzedaży w 2013 r.
W 2013 r. w Polsce Solaris sprzedał 292 pojazdy. Było wśród nich 251 niskopodłogowych autobusów miejskich Urbino, 36 trolejbusów Trollino oraz 5 autobusów międzymiastowych InterUrbino.
Sprzedaż eksportowa wyniosła aż 1010 pojazdów. Najwięcej z nich trafiło do Niemiec (210 sztuk). Łącznie jest tam użytkowanych ponad 2 tys. Solarisów. Polski producent kolejny rok z rzędu zajął trzecie miejsce na niemieckim rynku autobusów miejskich.
Duży wpływ na eksport miały także kontrakty w Serbii (200 przegubowych autobusów dla Belgradu w tym także wersje zasilane gazem ziemnym) oraz debiut polskiego producenta w Izraelu. Przewoźnik z Nazaretu kupił 116 autobusów miejskich Urbino i międzymiastowych InterUrbino.
W związku z obowiązującą od początku 2014 r. normą Euro 6 Solaris już w zeszłym roku wprowadził silniki spełniające te wymagania do swojej oferty. Są wśród nich także silniki zasilane gazem ziemnym firmy Cummins.
Oprócz autobusów i trolejbusów Solaris jest także producentem tramwajów. W 2013 r. pięć Solarisów Tramino trafiło do Jeny. Były to pierwsze w historii polskie tramwaje dostarczone dla niemieckiego przewoźnika. Kolejne tramwaje będą dostarczone do Niemiec w bieżącym (2014) roku. Będzie to 18 pojazdów szynowych dla Brunszwiku.
W 2013 r. sprzedano pierwszy autobus elektryczny – Urbino electric. Trafił on do austriackiego Klagenfurtu. Zaprezentowano także pojazd z możliwością ładowania baterii trakcyjnej za pomocą pantografu. W tym roku 5 elektrycznych Solarisów (jeden 12-metrowy oraz 4 przegubowe) trafi do Brunszwiku w Niemczech. Będą to pojazdy ładowane indukcyjnie. Kolejne 2 autobusy elektryczne trafią do przewoźnika z Düsseldorfu (więcj o tym kontrakcie w artykule Elektryczne Solarisy dla Düsseldorfu), a jeden Urbino electric do Szwecji.
2013 rok to także inwestycje. Rozbudowano zakład w Środzie Wielkopolskiej o halę, w której będą produkowane elementy konstrukcyjne tramwajów. Hala o powierzchni 4500 m2 powstała kosztem 14 mln zł (inwestycja została sfinansowana z własnych środków firmy).