Silniki będą dostosowane do aplikacji w pojazdach ciężarowych używanych w przewozach regionalnych i dalekich, autobusach szkolnych oraz pojazdach komunalnych.
Jednostki napędowe mają nowe oznaczenia, zgodne z tradycją Cummins. Używane są litery B, L oraz X oznaczające serię, liczby określające pojemność skokową, a litera N na końcu oznacza, że jest to silnik zasilany gazem ziemnym.
Nowe silniki B6.7N, L9N i ISX12N są wyposażone w układy OBD, zamknięty układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (Closed Crankcase Ventilation - CCV) oraz systemy poprawiające osiągi i zwiększające wydajność.
Nowa wersja silnika ISX12N została wyposażona w przeprojektowany układ paliwowy z mniejszą liczbą części.
Silnik L9N zastąpi jednostkę napędową ISL G Near Zero. Dedykowany do ciężkich pojazdów silnik ISX12N i B6.7N będą także certyfikowane przez EPA i CARB, opcjonalnie także w zakresie niskiej emisji NOx.
Ponadto Cummins Westport twierdzi, że jednostki napędowe ISX12N i L9N będą silnikami spełniającymi z największym zapasem wymagania w zakresie niskiej emisji NOx wśród silników oferowanych w Ameryce Północnej. Ich rzeczywista emisja tlenków azotu jest mniejsza o 90% od obowiązujących limitów NOx wg EPA (0,2 g/KMh).
Według producenta silniki gazowe Cummins Westport od 2001 r. spełniają wymagania emisji gazów cieplarnianych wg EPA, które zaczęły obowiązywać w 2010 roku. Dotyczą one emisji cząstek stałych, która jest ograniczona do 0,01 g/KMh.
Wszystkie gazowe silniki CWI (Cummins Westport Inc.) mogą być zasilane gazem ziemnym w postaci sprężonej (CNG), skroplonej (LNG) lub będącym paliwem odnawialnym biometanem. System spalania jest oparty o zapłon iskrowy mieszanki gazowo-powietrznej o składzie stechiometrycznym z recyrkulacją gazów spalinowych.
Spaliny są obrabiane w trójdrożnym katalizatorze, który jest bezobsługowym elementem układu wylotowego. Gazowe silniki Cummis Westport nie wymagają stosowania filtrów cząstek stałych i układów selektywnej redukcji katalitycznej z dodatkowym medium w postaci płynu AdBlue, które są stosowane w dieslowskich jednostkach napędowych.
Silnik ISX12N będzie produkowany w fabryce silników Cummins w Jamestown w stanie Nowy Jork, a L9N i B6.7N w fabryce Rocky Mount w Północnej Karolinie.
Nasza linia produktów na 2018 r. stanowi ważny krok w rozwoju palety silników Cummins Westport, wyznaczając strategię zerowej emisji dla naszych klientów i branży. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że silnik ISX12N i jednostka napędowa L9N, zaoferują użytkownikom wydajność i niezawodność z bardzo niskim poziomem emisji, opisanym przez South Coast Air Quality Management District California jako równoważny pojazdom elektrycznym. Oznacza, że nasi klienci mogą wybrać najtańszą opcję oferującą zerową emisję bez ograniczeń w zakresie dostępności do nośnika energii.
Rob Neitzke, prezes Cummins Westport Inc.
Cummins Westport otrzymał częściowe wsparcie dla rozwoju silnika ISX12N z South Coast Air Quality Management District, California Energy Commission i Southern California Gas and Clean Energy.