Cummins Westport rozpoczyna właśnie próby drogowe gazowego silnika ISL G o praktycznie zerowej emisji NOx.
Testy odbędą się bieżącym (2015) roku w Kalifornii – ojczyźnie regulacji prawnych w zakresie ograniczania emisji szkodliwych składników spalin.
Kolejne projekty ograniczenia emisji przewidują, że w 2023 r. zostaną wprowadzone limity Near Zero NOx, co oznacza, że emisja tlenków azotu będzie ograniczona do 0,02 g/KM·h.
W przypadku firmy Cummins Westport silnik ISL G spełniający limity Near Zero NOx używa opatentowanej technologii Stoichiometric EGR Spark Ignited (SESI).
Rozwiązanie to zostało dostosowane do spełnienia w.w. limitów dzięki wsparciu finansowemu South Coast Air Quality Management District, SoCal Gas i California Energy Commission.
Spełnienie wymagań Near Zero NOx oznacza konieczność 10 krotnego ograniczenia emisji tlenków azotu z obecnie obowiązujących 0,2 g/KM·h do wspomnianego poziomu 0,02 g/KM·h, przy jednoczesnym zapewnieniu standardów emisji gazów cieplarnianych wg wymagań EPA, które zaczną obowiązywać w 2017 r.
Jednostki napędowe Near Zero NOx będą tak czyste, że ich emisja będzie równoważna emisji spalin elektrowni gazowej używanej do wytworzenia energii elektrycznej do napędu elektrycznego odpowiednika pojazdu z takim silnikiem.
Nowy, spełniający wymagania Near Zero NOx, gazowy silnik ISL G nadal będzie wykorzystywał 3-drożny katalizator spalin, który jest skuteczny, prosty, bezobsługowy i stanowi element układu wylotowego.
Dostępność silnika ISL G w wersji Near Zero NOx będzie ogłoszona w późniejszym terminie, jednak wiadomo, że w pierwszej kolejności będzie on stosowany w autobusach i pojazdach komunalnych (śmieciarkach) i na wymianę w pojazdach wyposażonych w silniki dotychczas oferowane silniki ISL G.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.