Według przedstawicieli firmy Peterbilt emisja związków azotu silnika Cummins ISL-G Near-Zero jest niższa niż obecnie obowiązujące normy Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA o 90%. Cummins osiągnął to przez zastosowanie jako paliwa gazu ziemnego, którego spaliny są obrabiane w trójdrożnym katalizatorze. W układzie sterowania jednostki napędowej zastosowano zaawansowane układy kalibracji, a zamknięty obieg odpowietrzania skrzyni korbowej silnika ogranicza emisję i zwiększa przebiegi pomiędzy wymianami oleju.
Peterbilt produkuje coraz bardziej efektywne pojazdy. Dodanie do oferty silnika ISL-G Near-Zero wzmacnia pozycję firmy jako lidera w zakresie ochrony środowiska.
Scott Newhouse, główny inżynier Peterbilt
Parametry nowego silnika oraz jego sprawność są takie same jak w dotychczas oferowanej jednostce napędowej ISL-G (moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy ponad 1300 Nm).
Peterbilt liczy, że użytkownicy ciężarówek dalekiego zasięgu będą wykorzystywać tę właśnie jednostkę napędową.
Podobnie jak obecnie dostępny silnik ISL-G, ISL-G Near-Zero jest zasilany gazem ziemnym, który może być magazynowany w samochodzie jako sprężony (CNG) lub skroplony (LNG). Nowa jednostka napędowa ISL-G Near-Zero może także pracować na odnawialnych paliwach gazowych (RNG).
Peterbilt obiecuje, że silnik Cummins ISL Near-Zero będzie dostępny do w modelach 520 i 320 do końca 2016 roku, a w modelu 567 na początku 2017 roku.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.