Będą to klasyczne autobusy 12-metrowe (40-stopowe). Kontrakt może zostać rozszerzony o kolejne 305 pojazdów. Autobusy gazowe zastąpią część starzejącej się floty. Zakup jest jednoznacznym sygnałem największej w USA floty gazowych pojazdów użytkowych (2,2 tys. sztuk), która zamierza kontynuować korzystanie z tego typu autobusów w celu poprawy jakości powietrza i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w całym Hrabstwie Los Angeles.
Oprócz zakupu nowych pojazdów LA Metro rozpocznie także modernizację użytkowanych autobusów. Będą one polegać na wymianie jednostek napędowych na gazowe silniki Cummins-Westport Low NOx, które redukują emisję tlenków azotu (NOx), o 90% w stosunku do wymagań EPA.
LA Metro podpisała z firmą Clean Energy Fuels kontrakt na dostawy biometanu do autobusów.
Paliwo o handlowej nazwie Redeem jest pierwszym odnawialnym nośnikiem energii do silników trakcyjnych dostępnym w sieci handlowej. Jest to paliwo w 100% produkowane z odpadów organicznych.
Szacuje się, że w okresie 5 lat zastosowanie biometanu pozwoli na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o ponad 520 tys. t w porównaniu z eksploatacją tych pojazdów na gazie ziemnym i prawie 900 tys. t w porównaniu z silnikami zasilanymi olejem napędowym.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.