… pojawienie się na rynku zasilanego gazem ziemnym silnika Cummins Westport ISX12 G. Jego produkcja ruszyła w sierpniu 2013 r.
Jednostka napędowa występująca w zakresie mocy od 320 do 400 KM z maksymalnym momentem obrotowym do 1970 Nm jest oferowana przez większość amerykańskich producentów pojazdów. Silnik znajduje zastosowanie głównie w pojazdach komunalnych i w przewozach na krótszych dystansach. Wielu przewoźników zrealizowało już zakupy samochodów ciężarowych wyposażonych w te silniki, np. Seaboard Foods, UPS, FedEx, Linde, Central Freight, Swift, Dillon, CR England, Ryder, Penske i British Columbia, ColdStar Freight i Smithrite.
Wprowadzenie silnika ISX12 G okazało się sukcesem. Wszyscy producenci OEM aktywnie realizują zamówienia dla różnych jego zastosowań w pojazdach do 36 t DMC.
Gordon Exel, Prezes Cummins Westport
Kolejnymi najważniejszymi wg czytelników NGV Today wydarzeniami na rynku pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Ameryce były: informacje z UPS o zamówieniu 900 nowych ciągników LNG i budowie 12 stacji LNG, ogłoszenie przez Chesapeake Energy zwolnienia zespołu ds. rozwoju rynku NGV (rynku pojazdów zasilanych gazem ziemnym), uchwała podjęta przez władze Florydy o przeznaczeniu 30 mln dolarów na dopłaty do samochodów zasilanych gazem ziemnym w okresie 5 lat oraz artykuły w NGV Today dotyczące LNG jako paliwa żeglugowego w Ameryce Północnej.