Reading Buses zamawia 5 autobusów CNG

Piotr Złoty
źródło: Reading Buses, Eurotransport Magazine, Scania
Dodany: 06.05.2016

 
20% taboru użytkowanego w firmie Reading Buses, która obsługuje komunikację wokół angielskiego miasta Reading, stanowią autobusy napędzane sprężonym gazem ziemnym. Ostatnio firma zamówiła 5 nowych autobusów CNG.

 

Zamówienie opiewa na kwotę 1,3 mln funtów. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że są to autobusy dwupokładowe (piętrowe). Dostawcą pojazdów będzie brytyjska Scania współpracująca w zakresie budowy autobusów z firmą Alexander Dennis Limited.

Martijn Gilbert z Reading Buses i Mark Oliver z brytyjskiej Scaniifot. Eurotransport MagazineMartijn Gilbert z Reading Buses i Mark Oliver dyrektor generalny autobusowego oddziału brytyjskiej Scanii podpisują umowę na dostawę pierwszych na świecie zasilanych gazem autobusów piętrowych

Autobusy gazowe są oferowane przez producentów od wielu lat. Scania ma także w ofercie pojazdy zasilane gazem ziemnym. Obecnie firma staje się pierwszym na świecie producentem piętrowych autobusów CNG.

Reading Buses był pierwszym brytyjskim przewoźnikiem, który w 2013 r. zdecydował się na zakup gazowych Scanii. Pozytywne doświadczenia z dotychczasowej ich eksploatacji spowodowały, że firma w tym roku kupuje kolejne pojazdy tej marki. Autobusy mają trafić do firmy w październiku 2016 r. Będzie ona pierwszym na świecie użytkownikiem dwupokładowych autobusów CNG marki Scania.

Pięć zamówionych autobusów będzie miało nadwozia Alexander Dennis Enviro 400MMC. Pojazdy będą obsługiwać linię 33 Royal Blue, która łączy Tilehurst (przedmieście Reading) i Turnham Farm.

W układzie napędowym autobusu będzie zastosowany gazowy, 5-cylindrowy silnik OC09 101 o pojemności skokowej 9 l spełniający wymagania normy Euro 6. Jednostka napędowa o mocy 280 KM przy 1900 obr./min. i dysponuje momentem obrotowym o maksymalnej wartości 1350 Nm w zakresie 1000-1400 obr./min. Spełnienie normy Euro 6 wymagało zastosowania trójdrożnego katalizatora spalin i układu recyrkulacji spalin. W Readnig Buses silnik będzie zasilany biometanem, co pozwoli na ograniczenie emisji dwutlenku węgla (well-to-wheel) o 90%.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie