Ikarus planuje, że do zasilania LNG zostanie dostosowany model 127. Przewiduje się, że prototyp takiego pojazdu zostanie zaprezentowany w lipcu, a najpóźniej w sierpniu.
Zarówno władze Węgier jak i Unia Europejska wspierają inicjatywę produkcji Ikarusów LNG. W związku z tym rząd węgierski oczekuje szybkiego rozpowszechnienia autobusów miejskich z tego typu, tym bardziej, że w okolicy Miszkolca planowana jest budowa zakładów LNG.
Projektowanie zabudowy układu paliwowego LNG w Ikarusie 127 zakończono już w marcu 2107 r. Co ciekawe już teraz, przed zbudowaniem prototypu, są konkretne zamówienia na te pojazdy, a budapesztańskie przedsiębiorstwo komunikacyjne BKV negocjuje warunki ich dostaw. Rozmowy na temat dostaw Ikarusów LNG są prowadzone z Rosją i Iranem.
Napęd LNG w przeciwieństwie do silników Diesla jest uważany przez Ikarusa za rozwiązanie przyszłościowe. Jako przykład zmierzchu autobusów z napędem dieslowskim podawane są Paryż i Bruksela. W Paryżu zakaz rejestrowania nowych autobusów z silnikami Diesla ma obowiązywać od 2018 r., a w Brukseli już od jesieni bieżącego (2017) roku.