Miejski przewoźnik wraz z Radą Miasta Nottingham, firmami: Scania, Alexander Dennis i Roadgas (dostawca stacji tankowania gazu) przy wykorzystaniu dofinansowania z OLEV (Office of Low Emission vehicles) wprowadził do floty 53 dwupokładowe (piętrowe) autobusy, które są zasilane biometanem.
Jak podaje Nottingham City Transport emisja gazów cieplarnianych tych autobusów jest niższa o 84% w porównaniu do takich samych autobusów dieslowskich.
Biometan jako paliwo silnikowe pozwala zmniejszyć ilość odpadów spożywczych, powstających w gospodarstwach domowych i ścieków, które trzeba składować i utylizować.
Dzięki temu zmniejsza się ilość metanu przedostająca się do atmosfery. A jest on przecież jednym z najsilniej oddziałujących na nią gazów cieplarnianych.
Zasilane biometanem autobusy NCT nie emitują cząstek stałych (sadzy) i niespalonych węglowodorów.
W zakresie zaopatrzenia w biometan Nottingham City Transport współpracuje z mającą siedzibę także w Nottingham, firmą Roadgas, która zaprojektowała i zbudowała stację tankowania biometanu dla NCT.
Dostawca biometanu dla NCT produkuje to paliwo w wyniku fermentacji beztlenowej i wprowadza ją do krajowego systemu przesyłowego. Przewoźnik pobiera taką samą ilość gazu ziemnego na swojej stacji napełniania. Jest on następnie sprężany i przechowywany do czasu tankowania autobusów, co wykonuje się w godzinach nocnych.
W przeciwieństwie do dostaw oleju napędowego, transport gazu nie wymaga używania samochodów ciężarowych. Jest on dostarczany rurociągami, co także przyczynia się do zmniejszenia emisji.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.