Po wodach całego świata pływa ponad 350 metanowców. Zatrudnione na nich załogi mają najwyższe kwalifikacje, a duża część oficerów ma dodatkowe uprawnienia dotyczące bezpieczeństwa transportu.
Do Świnoujścia przypłynie metanowiec Al Nuaman typu Q-Flex należacy do Qatar Gas Transport Company Ltd.
Statek wypłynął z katarskiego portu Ras Laffan w piątek 20 listopada 2015 r. i całą trasę do Polski pokona w 3 tygodnie.
Statek ma 315 m długości i 50 m szerokości. Jego zanurzenie wynosi 12,5 m (ponad 4 pietra). W zbiornikach gazowca znajduje się 216 tys. m3 LNG (72 baseny olimpijskie).
Skroplony gaz ziemny jest przewożony w specjalnie izolowanych zbiornikach wykonanych ze specjalnej stali, które są w stanie utrzymać temperaturę -162ºC, w której gaz ziemny pozostaje w stanie ciekłym.
Po przypłynięciu do Świnoujścia statek zostanie zacumowany przy nowo wybudowanym falochronie. Ma on 3 km długości i jest najdłuższym tego typu obiektem w Europie. Tam odbędzie się rozładunek LNG, który potrwa około 36 godzin.
Za pomocą specjalnych wysięgników podłączonych do zbiorników gazowca LNG będzie przesyłane do dwóch zbiorników w terminalu, które mają po 160 tys. m3 pojemności.
Zgromadzony w zbiornikach skroplony gaz ziemny będzie poddany regazyfikacji, w której ponownie zmieni swój stan skupienia na gazowy, a później trafi poprzez sieć gazowniczą do odbiorców.