Właściciele flot ciężarówek coraz częściej wybierają skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo w swoich pojazdach z uwagi na konkurencyjną w stosunku do oleju napędowego cenę oraz możliwość uzyskiwania przez samochody znacznie wyższych przebiegów niż przy zastosowaniu CNG, porównywalnych z dystansami uzyskiwanymi samochodami zasilanymi olejem napędowym. LNG jest także znacznie czystszym paliwem, nie zawiera siarki, przy jego spalaniu w silniku nie występuje emisja cząstek stałych, a emisja tlenków azotu jest dużo mniejsza.
Na nowej stacji zastosowano zbiorniki LNG o pojemności 70 tys. l, co pozwala na zatankowanie około 170 ciężarówek w ciągu jednego dnia. Pierwszymi klientami stacji będą firmy Suez Environnement NL, Vos Logistics i ABS Trucking.
Ponieważ popyt na skroplony gaz ziemny rośnie, Shell planuje otworzyć dodatkowe stacje LNG w Holandii. Dostawy paliwa będą niedługo realizowane poprzez nowy terminal, który powstaje w porcie w Rotterdamie jako joint venture firm Gasunie, Vopak i OMV.
LNG może być bardzo atrakcyjną opcją dla właścicieli flot pojazdów. Oczekujemy, że będzie ono w przyszłości stanowić większą część zrównoważonego miksu paliw transportowych, dzięki współpracy z producentami silników, klientami i decydentami w celu zachęcenia ich do wykorzystania LNG jako paliwa transportowego.
Lauran Wetemans, dyrektor generalny LNG Downstream Shell w Holandii