Silnik D13 LNG jest silnikiem o zapłonie samoczynnym, w odróżnieniu od silników Cummins ISX12 G, który jest jednostką napędową o zapłonie iskrowym, oferowaną obecnie w naszych w naszym modelu VNL i ISL G w Volvo VNM.
Göran Nyberg, prezes ds. sprzedaży i marketingu Volvo Trucks w USA
Silnik Volvo D13 LNG powstaje we współpracy z firmą Westport, dostawcą technologii dual fuel (jednoczesne zasilanie silnika olejem napędowym i gazem ziemnym). Dzięki jej zastosowaniu około 95% dawki oleju napędowego można będzie zastąpić paliwem gazowym.
Według ocen Volvo nowy silnik będzie charakteryzował się znacznie większą sprawnością, wynikającą z zastosowania obiegu Diesla i około 20% mniejszym zużyciem paliwa gazowego w porównaniu z gazowymi silnikami o zapłonie iskrowym. Silnik będzie dysponował mocą 455 KM i maksymalnym momentem obrotowym blisko 2400 Nm.
Wprowadzenie do oferty Volvo na rynku amerykańskim nowego silnika gazowego wynika z wzrastającego zainteresowania samochodami napędzanymi gazem ziemnym.
Oprócz silników gazowych Volvo w Stanach Zjednoczonych promuje także pojazdy zasilane DME (eterem dimetylowym). Dostawcą zbiorników paliwa dla wszystkich samochodów Volvo napędzanych DME jest polska firma STAKO.