Obecnie DHL w Wielkiej Brytanii używa 95 samochodów zasilanych silnikami dual fuel, a w najbliższym czasie planowane jest zwiększenie taboru ciężarówek gazodieslowskich o kolejnych 50 jednostek.
Centrum dystrybucji DHL w Bawtry w hrabstwie South Yorkshire, jeszcze w tym roku, planuje poddać konwersji zasilania łacznie ok. 70-80 ciagników siodłowych Volvo FM.
Nowe samochody wyposażono w silniki o mocy 460 KM pracujące w układzie napędowym 6x2 z podnoszoną środkową osią. Jednostki napędowe dostosowano do zasilania gazem ziemnym z wykorzystaniem systemów gazodieslowskich brytyjskiej firmy Clean Air Power, która współpracuje z Volvo od kilku lat. Fabryczne jednostki napędowe Volvo dual fuel powstają właśnie w oparciu o technologię Clean Air Power.
Różnica pomiędzy systemami montowanymi na rynku wtórnym a fabrycznymi wynika głównie z liczby zastosowanych wtryskiwaczy gazowych. W prezentowanych samochodach wykorzystano systemy z sześcioma wtryskiwaczami gazowymi, podczas gdy fabryczne silniki dual fuel Volvo mają po 12 wtryskiwaczy. Dzięki temu w rozwiązaniu fabrycznym można zwiększyć stopień zastąpienia oleju napędowego gazem ziemnym.
Paliwo gazowe w dwupaliwowych Volvo FM jest przechowywane postaci skroplonej (LNG) w kriogenicznych zbiornikach. Wymagało to stworzenia specjalistycznej infrastruktury do tankowania. Stację tankowania LNG zbudowała i obsługuje firma BOC wchodząca od 2006 r. skład międzynarodowej grupy Linde, największej na świecie firmy z branży gazów technicznych.
Firma używa jeszcze 32 pojazdów dual fuel. Wszystkie to Volvo FM 460 (27 z nich jest używanych w Scunhorpe, 2 w Crick, a trzy w Wisbech).
Silniki Diesla cały czas stanowią większość w używanym na całym świecie taborze firmy DHL. W Wielkiej Brytanii firma używa 7,5 tys. takich samochodów i 10 tys. naczep. Flota ta odpowiada za 87% śladu węglowego firmy DHL na Wyspach. Dzięki inwestycji w 63 samochody dual fuel w Bawtry emisja dwutlenku węgla zmniejszy się o około 1200 ton rocznie (przy założeniu przebiegu rocznego każdego z pojazdów na poziomie 180 tys. km). Samochody zasilane systemami dual fuel zmniejszą także w pewnym stopniu wydatki na paliwo, które w DHL stanowią około 75% kosztów eksploatacji.
Zrealizowany w Bawtry projekt kosztował około 8,1 mln funtów. DHL szacuje zwrot inwestycji w ciągu trzech lat. Inwestycje w technologię dual fuel wpisują się w program GoGreen, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla w sakli całej firmy o 30% do 2020 r. w stosunku do danych za 2007 r.