Gazodiesel w wózkach kontenerowych Kalmar

Piotr Złoty
źródło: Cargotec Corporation
Dodany: 02.12.2013

 
Firma Kalmar wchodząca w skład grupy Cargotec rozpoczęła realizację projektu, który ma na celu opracowanie wózka kontenerowego napędzanego silnikiem zasilanym jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym.

 
Wózek kontenerowy Kalmarfot. Cargotec CorporationWózki Kalmar są używane w terminalach do przemieszczania kontenerów

Projekt pojazdu będzie zrealizowany w ramach programu Greencranes, w którym Kalmar jest głównym partnerem przemysłowym.

W projekcie Greencranes biorą udział 3 państwa: Hiszpania, Włochy i Słowenia. Ma on na celu zbadanie i określenie obciążenia środowiska naturalnego jakie generują terminale kontenerowe. W ramach projektu będzie zbadana możliwość wykorzystania LNG jako paliwa w używanych w terminalach kontenerowych  urządzeniach przeładunkowych (ciągnikach portowych i wózkach kontenerowych).

Wózek kontenerowy Kalmar powstaje we współpracy z firmą Global Service z Livorno we Włoszech, która jest jednym z najważniejszych graczy w branży wynajmu sprzętu przeładunkowego.

Powstawanie wózka podzielono na kilka etapów:

  • faza projektowa, w której powstaje konstrukcja wózka z silnikiem zasilanym olejem napędowym i gazem ziemnym przechowywanym w postaci skroplonej (LNG),
  • budowa prototypu,
  • badania prototypu,
  • próbna eksploatacja wózka w terminalu kontenerowym i analiza jej wyników.

Pojazd zostanie zaprezentowany w grudniu 2013 r. w terminalu kontenerowym w Livorno.


Good Przydatny artykuł (5)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie