Ciągniki będą wyposażone w jednostki napędowe Mercedesa o mocy 170 kW (231 KM). Parametry silnika są wystarczające aby ciągnik był w stanie przemieszczać 2 naczepy podkontenerowe załadowane kontenerami 20-stopowymi.
Serwis i wsparcie techniczne dla pojazdów zapewni firma Portunus z siedzibą w Stambule.
Firma Asyaport, która buduje i będzie obsługiwać terminal kontenerowy świadomie wybrała ciągniki portowe zasilane LNG ponieważ w spalinach silników zasilanych gazem ziemnym nie ma cząstek stałych, a emisja tlenków azotu jest znacznie mniejsza niż w jednostkach napędowych zasilanych olejem napędowym.
Ważny był także czynnik ekonomiczny. Gaz ziemny w postaci LNG jest w Turcji znacznie tańszy niż olej napędowy, a stacja LNG jest położona na terenie pobliskiego terminalu LNG.
Terberg ma już doświadczenia z LNG, ponieważ uczestniczył, w ramach programu Greencranes, w budowie ciągnika portowego zasilanego tym paliwem dla terminalu kontenerowego w Walencji. Ciągnik ten wykorzystuje silnik Cummins Westport.
Dostawy ciągników rozpoczną się w styczniu 2015 r.