Firma zainwestowała 2,5 mln euro w 26 pojazdów zasilanych LNG (Volvo FM dual fuel wyposażone w systemy zasilania gazowego Clean Air Power) oraz stację LNG (wraz z firmą Fluxys – operatorem sieci przesyłowej gazu ziemnego w Belgii i terminalu LNG w Zeebrugge)
Stacja zostanie zbudowana w siedzibie spółki w Veurne i będzie uruchomiona już latem 2014 r. Inicjatywa ta jest ważnym krokiem, który pozwoli na popularyzację LNG jako paliwa dla firm przewozowych w Belgii.
Przejście na zasilanie samochodów LNG oznacza drastyczne zmniejszenie emisji spalin i znaczne korzyści finansowe dla firmy. Wypracowaliśmy unikalną współpracę z Fluxys, Eni, Volvo Trucks i Romac Fuels w zakresie promowania LNG jako alternatywy dla biopaliw. Pierwsze testy są bardzo obiecujące.
Eric Mattheeuws, Eric Mattheeuws Transport
Dla Fluxys stacja jest obiektem pilotażowym, dzięki któremu będzie można zebrać doświadczenia z jej użytkowania. Będą one bardzo cenne przy budowie kolejnych tego typu obiektów.
Stacja tankowania LNG będzie miała zbiornik o pojemności 60 m3 do przechowywania skroplonego gazu ziemnego. Wszystkie pozwolenia związane z budową obiektu zostały przyznane, zatem inwestycja w najbliższym czasie ruszy. Ciekły gaz ziemny będzie dostarczany cysternami z terminalu LNG w Zeebrugge. Na stacji będą tankowane wszystkie pojazdy LNG firmy Eric Mattheeuws Transport. Oprócz nich z obiektu będą mogły również korzystać samochody innych przewoźników.
Przewoźnicy wstrzymują przejście na LNG z uwagi na brak stacji tankowania, a stacje nie są budowane z uwagi na brak klientów. Przez wspólne działanie z firmą Eric Mattheeuws Transport przerywamy to błędne koło, przybliżając innych przewoźników do zastosowania LNG jako alternatywy dla oleju napędowego.
Walter Peeraer, prezes Fluxys