Za projektowanie i fazę badań był odpowiedzialny Gilles Herbillon z firmy GDTech, główny inżynier tego projektu.
Opracowany przez zespół GDTech Powertrain wtryskiwacz ma być stosowany w silniku Cursor 13 DI-CNG, który docelowo będzie stosowany w pojazdach Iveco.
Jednostka napędowa, która będzie produkowana przez Fiat Powertrain Technologies Industrial (FPT Industrial) oraz jej gazowy układ zasilania są rozwijane w ramach projektu HDGas finansowanego przez Unię Europejską. GDTech jest w nim dostawcą wtryskiwaczy.
FPT Industrial jest odpowiedzialny za rozwój silników Iveco do autokarów, autobusów i zastosowań przemysłowych. Uruchomienie produkcji silnika do ciężarówek w technologii DI-CNG będzie pierwszym tego typu przedsięwzięciem na świecie.
Prace nad technologią DI-CNG w odniesieniu do samochodów osobowych są prowadzone w firmie GDTech od listopada 2008 r. i odbywają się przy wsparciu Wallonia Research Directorates. Opracowane w wyniku tych prac wtryskiwacze są na razie testowane w silnikach samochodów osobowych, np. w Peugeocie 508, który jest wyposażony w silnik konwertowany do technologii DI-CNG.
Bezpośredni wtrysk gazu ziemnego (DI-CNG) daje dużo możliwości w zakresie kształtowania charakterystyki silnika zarówno w zakresie parametrów mechanicznych jak i emisji spalin.
Zalety stosowania technologii DI-CNG:
Na etapie projektowania wtryskiwaczy do silnika Cursor 13 założono dwie wartości maksymalnego ciśnienia roboczego (20 i 50 barów). Prędkość obrotowa silnika DI-CNG jest oceniana na 2300 obr./min.
Czekamy na pełne wyniki badań i komercyjne zastosowanie tej ciekawej technologii zasilania gazowych jednostek napędowych.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.