Stosunkowo mała gęstość energii gromadzonej w gazie ziemnym, nawet po jego sprężeniu, wymusza stosowanie w samochodach dużych i ciężkich zbiorników do magazynowania tego paliwa. Dodatkowo, cylindryczny kształt tych zbiorników wynikający z wysokiego ciśnienia panującego wewnątrz i technologii produkcji mocno ogranicza możliwość ich montażu w miejscach nie ograniczających funkcjonalności pojazdu.
Rozwiązanie zaproponowane przez Chryslera ma te problemy wyeliminować.
Konstrukcja zbiornika wykorzystuje mniejsze komory wewnątrz większego zbiornika paliwa w celu zwiększenia zdolności przechowywania gazu ziemnego. Działanie zbiornika jest porównywane do mechanizmu znanego z pęcherzyków płuc. Pomysł ten ma zrewolucjonizować przechowywanie gazu ziemnego w pojazdach. Nie będzie już potrzeby używania dużych i ciężkich butli cylindrycznych.
Koncern Chrysler oferuje obecnie jeden pojazd zasilany CNG. Jest to Ram 2500 napędzany widlastym 8-cylindrowym silnikiem Hemi o pojemności skokowej 5,7 l. Samochód na gazie ma zasięg do 255 mil (410 km). Dodatkowy zbiornik benzyny o pojemności 35 galanów (132 l) zwiększa tę wartość do 745 mil (blisko 1200 km).
Duża część ładowni Rama 2500 jest zajęta przez zbiorniki CNG. Jak twierdzi Chrysler nowa technologia przechowywania CNG pozwoli tak montować zbiorniki aby nie ograniczały one funkcjonalności nadwozia (przestrzeni ładunkowej czy przedziału pasażerskiego).
Rozwój technologii tych zbiorników został dofinansowany kwotą 50 tys. dolarów z dotacji Michigan Economic Development Council's Technology Innovation Challenge.
Strategicznym partnerem Chrysler Group jest Fiat SpA, który jest światowym liderem w zakresie produkcji pojazdów zasilanych CNG, co powinno pozytywnie rokować na dalszy rozwój innowacyjnej technologii magazynowania gazu ziemnego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.