Zestaw składający się z zabudowanego podwozia i przyczepy jest wynikiem współpracy firm Peterbilt (producenta samochodów) i Cottrell (producenta zabudowy i przyczepy).
Rozmieszczenie zbiorników sprężonego gazu ziemnego stanowiło wyzwanie dla konstruktorów zestawów do transportu samochodów, które mogą zabierać nawet 9 pojazdów (6 na przyczepie i 3 na podwoziu, w tym jeden nad kabiną kierowcy).
Dzięki współpracy pomiędzy Toyotą i firmami Peterbilt oraz Cottrell udało się tak zabudować zbiorniki CNG, by nie ograniczać przestrzeni ładunkowej.
Gazowy autotransporter będzie pracował w Południowej Kaliforni (Long Beach i Mira Loma), gdzie Toyota Transport dysponuje 32 ciężarówkami, z których każda pokonuje rocznie około 100 tys. km.
Łącznie pojazdy przewoźnika Toyoty przewożą 200 tys. samochodów w ciągu roku.
Nowy pojazd będzie operował w okolicy Long Beach, pokonując miesięcznie około 7-8 tys. mil. Testy autotransportera pomogą przewoźnikowi ocenić jego wydajność w porównaniu do pojazdów z silnikami o zapłonie samoczynnym.
Wdrożenie pojazdu było możliwe dzięki zaangażowaniu Toyoty i wsparciu pochodzącemu z programu SmartWay Agencji Ochrony Środowiska (EPA), który przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i innych zanieczyszczeń przez transport drogowy.
Toyota podkreśla, że zastosowanie CNG jako paliwa silnikowego ogranicza emisję cząstek stałych o około 85%, a emisja dwutlenku węgla jest niższa o 10%.