Model 114SD nie po raz pierwszy oferowany jest z napędem gazowym – wersja wyposażona w jednostkę gazową Cummins Westport poprzedniej generacji (ISL G, o pojemności skokowej 9 l) trafiła do oferty już w 2011 r. Nowy, 12-litrowy silnik nie pozbawi operatorów flot oszczędności generowanych przez zamianę oleju napędowego na gaz ziemny, a odda kierowcom do dyspozycji poprawione osiągi. W gamie Freightlinera pojazd zajmie miejsce obok dostępnych już innych modeli zasilanych metanem – M2 112 i Cascadii 113.
ISX12 G w nowym 'Linerze osiąga 406 KM mocy i 1967 Nm momentu obrotowego, a może być zasilany równie dobrze metanem w formie sprężonej (CNG), jak i skroplonej (LNG), zależnie od typu zastosowanych w pojeździe zbiorników (ciśnieniowych lub kriogenicznych). Standardowo 114SD oferowany jest z zakabinowymi butlami CNG o pojemności odpowiadającej 60-75 galonom oleju napędowego. Pojazd zbudowano w oparciu o przystosowaną do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach ramę, pozwalającą na łatwe wykonanie różnorakich zabudów do zadań specjalnych. Dostępne są także rozmaite warianty podwozi, stosownie do potrzeb nabywców.
Począwszy od 2008 r., kiedy do oferty weszły pierwsze modele z napędem CNG/LNG, Freightliner zbudował i sprzedał ponad 3500 pojazdów o takim zasilaniu (ciężarówek i ciągników). Nic dziwnego więc, że paleta jest wciąż rozbudowywana i unowocześniana. Producent deklaruje, że nowy pojazd jest „nie tylko przyjazny dla środowiska, ale również wytrzymały, wydajny i mocny”. Jeżeli tak, powinien bez trudu znaleźć licznych zwolenników wśród dbających o koszty i środowisko naturalne operatorów flot ciężarowych wzdłuż i wszerz USA.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.