W Europie popyt na gazowe ciężarówki jest napędzany przede wszystkim przez względy ochrony środowiska. W ten sposób poprawia się jakość powietrza, m.in. poprzez zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Obserwujemy znaczny wzrost popytu na samochody gazowe, zarówno w krajach, gdzie obowiązuje norma Euro 6 jak i w państwach, w których występuje wysoka podaż gazu ziemnego. Wcześniej użytkownicy naszych pojazdów zasilanych gazem mogli wybierać tylko ręczne lub w pełni automatyczne skrzynie biegów. Oba te rozwiązania nadal są dostępne z silnikami gazowymi. Chcąc podnieść atrakcyjność naszej oferty wprowadziliśmy możliwość współpracy kompletowania skrzyni biegów Opticruise pojazdach długodystansowych i przeznaczonych do dystrybucji regionalnej z silnikami gazowymi.
Magnus Hoglund, Scania
Gazowe silniki Scania są 5-cylindrowymi jednostkami napędowymi oferowanymi w dwóch wariantach mocy. Ich parametry pozwalają łączyć dobre właściwości jezdne z niskim poziomem hałasu i znaczącym zmniejszeniem wpływu na środowisko.
Scania oferuje silniki gazowe w podwoziach z kabinami niskowejściowymi P i G. Mogą one być wyposażone w zależności od preferencji i zastosowania użytkowników w zbiorniki sprężonego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG).
Gazowe jednostki napędowe oferowane przez Scanię mogą być także zasilane biometanem. Największy zasięg oferuje konfiguracja ze zbiornikami LNG. Pojazd taki może przejechać bez tankowania nawet 1100 km.
Gazowy silnik Scanii o mocy 340 KM jest w pełni porównywalny pod względem parametrów i charakterystyki do silnika Diesla o tej samej mocy, generując nawet nieco wyższy maksymalny moment obrotowy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.