ADR - międzynarodowa konwencja dotycząca drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych, sporządzona w Genewie w 1957 r. Polska ratyfikowała ją w 1975 r.
Ciężarówki LNG będą odgrywać coraz większą rolę w transporcie ciężarowym. Ich emisja jest niższa od wymagań zawartych w normie Euro 6.
Emitują także znacznie mniej CO2 niż ich dieslowskie odpowiedniki oraz są dużo cichsze dzięki czemu z powodzeniem mogą być używane w dystrybucji miejskiej (mają certyfikat Piek).
Obecnie na terenie Holandii znajduje się 14 stacji LNG. Plany na najbliższy rok przewidują zwiększenie ich liczby do 25.
Zapewni to już wystarczające pokrycie całego obszaru stosunkowo małego kraju jakim jest Holandia.
Scania G340 ma dwa zbiorniki LNG po obu stronach ramy. Pomimo, że są one cięższe niż zbiorniki oleju napędowego ciągnik jest lżejszy o ponad 200 kg niż porównywalny pojazd z silnikiem Diesla.
Zastosowany w układzie napędowym Scanii 5-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 9 l osiąga moc 340 KM i dysponuje bardzo wysokim momentem obrotowym o wartości 1600 Nm.
Są to parametry znacznie wyższe niż w pojazdach gazowych konkurencji. Dzięki nim silnik jest bardzo elastyczny, a ciągnik zasilany LNG jeździ tak samo jak wyposażony w dieslowską jednostkę napędową.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.