Tym razem jest to produkt niemiecki, firmy Mercedes-Benz, której dział autobusowy Daimler Buses zaprezentował nowy miejski autobus Citaro w wersji NGT (Natural Gas Technology). Jego premierowy pokaz miał miejsce rok temu na targach Busworld w Kortrijk.
Nowy Mercedes Citaro NGT występujący w odmianie 12-metrowej (solo) i 18-metrowej (autobus przegubowy) charakteryzuje się cichą pracą i zmniejszoną emisją dwutlenku węgla. Pojazd ma imponującą pojemność przedziału pasażerskiego (96 pasażerów w wersji solo i 153 dla autobusu przegubowego), a jednostka napędowa dysponuje wysoką mocą, ma niskie zużycie gazu i długie okresy międzyobsługowe.
Kompaktowy i lekki silnik zasilany gazem ziemnym ma pojemność skokową 7,7 l charakteryzuje się parametrami dieslowskiej jednostki napędowej przy bardzo niskiej emisji szkodliwych składników spalin oraz hałasu. Turbodoładowana jednostka napędowa M 936 G jest oparta na bardzo nowoczesnym turbodieslu OM 936
Silnik gazowy ma moc 222 kW (302 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 1200 Nm o stałej wartości w zakresie 1200-1600 obr./min. Parametry te są uzyskiwane przy emisji znacznie niższej niż wymagania Euro 6.
Silnik może być zasilany gazem ziemnym lub biometanem. Wtedy jego praca jest praktycznie neutralna w kontekście emisji dwutlenku węgla.
Moc jest przekazywana do dalszej części układu napędowego za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów z przemiennikiem momentu obrotowego.
Zamocowane na dachu zbiorniki na gaz ziemny mają kompozytowy liner, który jest wzmocniony przesyconym żywicą włóknem węglowym i szklanym. Zapewnia to bardzo dużą wytrzymałość przy zachowaniu niskiej masy zbiorników (cały zestaw waży 485 kg), a co najważniejsze większą ich pojemność. Dzięki temu można było zmniejszyć liczbę butli o jedną zachowując tę samą ich objętość.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.