Pojazd wyposażono w układ napędowy z silnikiem M936 G zasilanym gazem ziemnym. Gazowa jednostka napędowa w odmianie spełniającej wymagania Euro 6 będzie dostępna w nowym Citaro od jesieni 2015 r.
Przypomnijmy, pierwsze egzemplarze silnika M936 G zostały wyprodukowane na początku marca 2015 r. Sześciocylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 7,7 l może być zasilana gazem ziemnym lub biometanem, rozwijając moc 302 KM oraz osiągając maksymalny moment obrotowy o wartości 1200 Nm.
Silnik M936 G znacznie przewyższa wymagania emisyjne wynikające z normy Euro 6 i będzie stosowany w odmianie 12-metrowej Citaro i 18-metrowej (przegubowej) Citaro G.
Wersja 12-metrowa będzie wyposażona w 4 zbiorniki CNG. Autobus w wersji przegubowej będzie miał 8 zbiorników. Będą stosowane zbiorniki kompozytowe typu IV, co oznacza, że wykonany z tworzywa sztucznego liner będzie owinięty włóknami węglowymi i szklanymi przesyconymi żywicą epoksydową. Dzięki temu nowe Citaro będą lżejsze od wcześniej oferowanych autobusów MB tego modelu.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.