Innowacją jest sposób podawania paliwa do silnika. Jednostka napędowa jest zasilana z wykorzystaniem systemu wtryskującego gaz ziemny bezpośrednio do komór spalania.
Udało nam się opracować i obecnie testujemy nową metodę zasilania paliwami gazowymi silników z wtryskiem bezpośrednim.
Kevin Fern, prezes Crazy Diamond Performance
Układ zasilania firmy Crazy Diamond Performance, oznaczony skrótem LPDI (Low Pressure Direct Injection), został opatentowany i może z powodzeniem służyć do zasilania silników paliwami gazowymi. Jak określa producent, jest to nowa metoda wtrysku paliwa, którą można wykorzystywać do zasilania silników gazem ziemnym, wodorem czy LPG. Paliwo jest wtryskiwane wprost do komór spalania. Według przedstawicieli Crazy Diamond Performance taki sposób zasilania silników może zmienić branżę paliw alternatywnych, ponieważ system LPDI można zastosować w samochodach, które dotychczas nie mogły być poddane konwersji do zasilania gazem. System spełnia także wymagania producentów silników (rynek OEM).
Pojazd zbudowano na bazie Forda z 1933 r. W tylnej jego części zamontowano 4 zbiorniki gazu ziemnego firmy Luxfer.
Samochód z silnikiem o mocy 480 KM będzie zaprezentowany na targach Autorama w Detroit w dniach 7-9 marca 2014 r.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.