Wymiana floty autobusów miejskich wpisuje się w projekt BUS 2025, który zakłada wymianę całego taboru komunikacji miejskiej na pojazdy bezemisyjne bądź niskoemisyjne.
Zdobycie przez IVECO BUS, markę CNH Industrial kontraktu na dostawę autobusów dla RATP poprzedziło postępowanie przetargowe. Przedmiotem zamówienia jest 150 autobusów przegubowych (18-metrowych) napędzanych sprężonym gazem ziemnym lub biometanem.
IVECO BUS jest europejskim liderem w zakresie autobusów gazowych. Około 6000 pojazdów tej marki jest użytkowanych do tej pory. Autobusy są produkowane w zakładzie w Annonay we Francji. Także źródła napędu gazowych autobusów IVECO - nowoczesne silniki Cursor 8 NP są produkowane przez FPT Industrial, w Bourbon-Lancy we Francji. W zakładzie powstaje rocznie ponad 1000 jednostek napędowych Cursor 8 NP używanych w transporcie i przemyśle na całym świecie.
IVECO BUS, poprzez swoje Centrum Badawczo-Rozwojowe w Vénissieux, we Francji oraz RATP, angażuje się w prace nad rozwiązywaniem niektórych kluczowych problemów środowiskowych stojących przed obszarami miejskimi.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.