Pojazdy są zabudowane nadwoziami do zbiórki odpadów (śmieciarkami). Podwozia będące ich nośnikami zostały wyprodukowane w zakładzie Iveco, który znajduje się także w Madrycie.
Samochody są wyposażone w silniki Cursor 8 opracowane i produkowane w zakładach FPT Industrial wchodzących w skład CNH Idustrial.
Silniki Cursor 8 emitują 95% mniej szkodliwych składników spalin niż ich dieslowskie odpowiedniki, głównie w zakresie najbardziej szkodliwych cząstek stałych.
Emisja tlenków azotu jest niższa o 35%, a dwutlenku węgla o 10%, co przy takiej flocie oznacza 85 ton mniej zanieczyszczeń rocznie, które przedostają się do atmosfery.
Gama samochodów ciężarowych i autobusów Iveco oraz silników produkowanych przez FPT Industrial Powertrain Technologies, wchodzących w skład CNH Industrial powodują, że firma jest uznawana za lidera w rozwoju, produkcji i sprzedaży pojazdów napędzanych paliwami metanowymi (sprężonym - CNG, skroplonym - LNG i biometanem). Do tej pory wszystkie marki spółki CNH Industrial wyprodukowały ponad 30 tys. silników gazowych i 16 tys. pojazdów na gaz ziemny.
W Hiszpanii działają obecnie 43 publiczne stacji tankowania CNG. 19 obiektów oferuje możliwość zatankowania LNG, co czyni Hiszpanię największym dostawcą skroplonego gazu ziemnego wykorzystywanego jako paliwo silnikowe w Europie. Kolejnych 9 stacji LCNG (oferujących zarówno LNG jak i CNG) jest obecnie w fazie budowy lub przygotowania do inwestycji.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.