51% wyprodukowanych w zakładach Iveco Bus autobusów miało w 2015 r. hybrydowy układ napędowy lub było napędzanych silnikiem zasilanym gazem ziemnym. Tym samym pojazdy napędzane dieslowskimi jednostkami napędowymi stanowiły jedynie 49% wszystkich wyprodukowanych w Iveco autobusów.
Po europejskich drogach jeździ 5500 autobusów Iveco napędzanych alternatywnie. We Francji Iveco Bus ma 95% udziału w rynku autobusów CNG. Liczba autobusów CNG we Francji wynosi około 2500 sztuk.
Ponadto Iveco dostarczyło 1400 gazowych jednostek napędowych Cursor 8 CNG do Chin gdzie zostały one zamontowane przez tamtejszych producentów autobusów.
Portal infobus.pl podaje, że dzięki zastosowaniu we wszystkich wymienionych powyżej autobusach wyprodukowanych w 2015 r. ekologicznych napędów gazowych Iveco ograniczyło emisję szkodliwych składników spalin o 10 ton w przypadku tlenku węgla.
W przypadku tlenków azotu ograniczono ich emisję o 100 ton, a w odniesieniu do dwutlenku węgla o 10 tys. ton.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.