Zastosowane w iCE Packu rozwiązania wydłużyły czas przechowywania LNG w zbiorniku z 5 do 10 dni. Zbiornik wyposażono w szereg czujników monitorujących ciśnienie paliwa i pompę dostarczającą LNG do silnika. Dzięki temu iCE Pack dostarcza zawsze odpowiednią ilość paliwa, zapewniając maksymalną wydajność silnika w odróżnieniu od rozwiązań, w których za dostarczanie LNG do silnika odpowiada ciśnienie w zbiorniku. W takich zbiornikach zmniejszająca się w czasie zużywania paliwa wartość ciśnienia w zbiorniku powoduje, że silnik nie otrzymuje tyle paliwa ile potrzebuje. W Westport iCE Pack ten problem nie występuje. Już po krótkim użytkowaniu ciśnienie w zbiorniku LNG obniża się (jest niższe niż występujące na stacjach tankowania), co znacznie przyspiesza tankowanie (jest ono 3 razy szybsze w stosunku do CNG) i nie powoduje zjawiska przepływu ciekłego paliwa gazowego ze zbiornika do dystrybutora na stacji. Dzięki temu tankowanie LNG jest możliwe bez względu na panującą temperaturę otoczenia.
Pojedynczy zbiornik LNG zastosowany w iCE Packu 120 o pojemności 120 galonów (454 l) jest równoważnikiem zbiornika oleju napędowego o pojemności 60 galonów (227 l), mając przy tym mniejsze wymiary zewnętrzne. Zbiornik firmy Westport mieści tyle paliwa gazowego co trzy zbiorniki przechowujące je w postaci sprężonej i jest przy tym około 600 kg lżejszy.
Westport oferuje iCE Pack w czterech wersjach wielkości, różniącej się pojemnością zbiornika LNG:
Moduły Westport iCE Pack objęte są 2-letnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 250 tys. mil (ponad 402 tys. km).
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.