Choć w ofercie Westport znajdują się silniki gazowe i systemy zasilania gazowego do jednostek napędowych o zapłonie iskrowym (za sprawą przejętych w ostatnich latach firm: Juniper Engines w skład, której wchodził OMVL oraz Emer) to kanadyjska firma jest najbardziej znana jako dostawca technologii do jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemnym silników o zapłonie samoczynnym (Westport HPDI, Westport HPDI 2.0 czy Westport GEMDi), w których przy wykorzystaniu wysokiej sprawności silników Diesla oraz występującego w nich samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, część dawki paliwa zastępuje się gazem ziemnym, podnosząc w ten sposób osiągi silników, a także ich walory ekologiczne.
Teraz Westport prezentuje technologię przeznaczoną dla silników o zapłonie iskrowym. Nowy, opatentowany, system spalania do silników gazowych ESI (Enhanced Spark-Ignited) zmienia podejście firmy do zasilania silników, co wynika poniekąd z rosnących wymagań emisyjnych.
Nowy system spalania Westport ESI został opracowany aby zaoferować producentom pojazdów i silników rozwiązanie przeznaczone dla silników powstających zgodnie z obowiązującym trendem downsizingu, będącego efektem wprowadzania coraz bardziej rygorystycznych wymagań ekologicznych.
Westport ESI zapewnia podobne wartości mocy i momentu obrotowego oraz zużycia paliwa jak w przypadku większych silników Diesla, ponieważ wykorzystując dawkę paliwa składającą się wyłącznie z gazu ziemnego zoptymalizowano proces spalania, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia sprawność cieplnej silnika.
System Westport ESI opracowano, aby sprostać najwyższym standardom producentów OEM (Original Equipment Manufacturer). Obecnie jest on w fazie testów, które mają potwierdzić wysoką trwałość i niezawodność tego rozwiązania. Westport ESI jest dedykowany do silników 9-litrowych stosowanych w samochodach ciężarowych i 2-litrowych jednostek napędowych dla motoryzacji i znajdujących zastosowanie w innych dziedzinach.
Kluczowe cechy systemu Westport ESI:
Obecnie Westport prowadzi badania systemu ESI i negocjuje z kilkoma producentami pojazdów i silników jego zastosowanie w jednostkach napędowych samochodów ciężarowych średniej ładowności oraz innych innych aplikacjach związanych z motoryzacją.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.