Silnik HPDI do lokomotyw

Piotr Złoty
źródło: Westport
Dodany: 14.01.2014

 
Ocenia się, że silnik zasilany skroplonym gazem ziemnym charakteryzuje się emisją gazów cieplarnianych niższą o około 27% w porównaniu z zasilanym olejem napędowym, a jego eksploatacja jest znacznie tańsza. LNG może zatem zrewolucjonizować kolej, zmniejszając emisję spalin oraz koszty związane z transportem surowców i towarów przemysłowych.

 
Kolejowy silnik EMDfot. WestportKolejowy silnik EMD

Wspólne działania w celu opracowania lokomotywy zasilanej skroplonym gazem ziemnym, przy pomocy finansowej Sustainable Development Technology Canada w wysokości 2,3 mln dolarów, podjęły firmy: Westport (oferujący gazowy układ zasilania HPDI) oraz producent lokomotyw – firma EMD.

W projekcie uczestniczą także kanadyjskie koleje (Canadian National Railway) i Gaz Metro (dystrybutor gazu ziemnego).

Wynikiem współpracy ma być zaprezentowanie w drugiej połowie 2014 r. lokomotywy dostosowanej do zasilania LNG.

Obecnie trwają prace przy silniku tego pojazdu, który powstaje w zakładzie LaGrange w stanie Illinois.

Zaprojektowany, zbudowany i zainstalowany układ paliwowy HPDI (High-Pressure Direct Injection) firmy Westport pobiera paliwo ze specjalnego wagonu (tendra ) do przewozu skroplonego gazu (LNG). Opisujemy go w tekście Tender LNG firmy Westport.

Jak podkreślają przedstawiciele Westport system HPDI znakomicie nadaje się do zasilania dużych silników stosowanych w lokomotywach.


Good Przydatny artykuł (9)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie