Część konferencyjna stała się okazją do zaangażowanej dyskusji nad przyszłością paliw dla transportu samochodowego. Należy ona do metanu - czy to w postaci gazu ziemnego, czy też surowca pozyskiwanego z biomasy - a także wodoru, LPG i wszelkich opcji wolnych od powinowactwa z ropą naftową, która stopniowo będzie wypierana z użytku przez zamienniki ekologiczne. Co ciekawe, w kontekście pojazdów użytkowych niewiele mówi się o napędach elektrycznych. Ich pojawienie się w ciężarówkach i autobusach to kwestia nieco bardziej odległej przyszłości, zaś póki co branża transportowa stawia na zmianę paliw na te mniej uciążliwe dla środowiska.
Towarzysząca wystawa stanowiła natomiast prezentację najnowszych zdobyczy technologii CNG „w realu”. Pokazano tam zarówno samochodowe systemy zasilania sprężonym gazem ziemnym, jak i poszczególne komponenty takich układów (zbiorniki cylindryczne, membrany, zawory itd.) oraz kompletne układy kompresorów, dystrybutorów i rurociągów dla stacji sprzedających paliwo CNG. Oprócz produktów oferowano usługi - konwersje silników typu heavy-duty na zasilanie gazowe, dystrybucję paliwa i pojazdów, certyfikację rozwiązań i procesów. Barw biało-czerwonych broniły w Argentynie firmy Europegas, AC, Alex, LPGTECH, AutoGaz Centrum, VersusGas oraz ZWM Czaja. Cieszy nas, że nasi lokalni potentaci wychodzą poza własne podwórko i szukają możliwości rozszerzenia działalności na nowe rynki, zwłaszcza tak odległe. Mamy nadzieję, że za rok polska obsada będzie jeszcze silniejsza!