Według badania, w Argentynie 86,7% populacji pojazdów stanowią samochody osobowe, 9,7% to samochody użytkowe, a 3,6% ciężkie pojazdy użytkowe (w tym samochody ciężarowe i autobusy).
CNG jest dostępne w Argentynie na 1959 stacjach. W 2013 r. powstały 22 nowe stacje, które są odpowiedzią na wzrastający popyt, wynikający z dynamicznego przyrostu liczby samochodów zasilanych CNG.
W 2013 r. do zasilania CNG dostosowano blisko 160 tys. samochodów (55% więcej niż w roku 2012), a średnia miesięczna sprzedaż tego paliwa wyniosła 235 mln m3.
49,3% wszystkich samochodów i ponad 80% gazowych jest użytkowanych w prowincji Buenos Aires. Dalsze miejsca zajmują Cordoba i Santa Fe, w których łącznie eksploatuje się 19,4% wszystkich samochodów w Argentynie.
Raport zwraca uwagę na to, że w ostatnich latach znacznie wzrosła liczba konwersji pojazdów do zasilania gazem ziemnym (CNG). Dzięki temu obecnie 15% (blisko 2,3 mln) samochodów w Argentynie jest zasilanych za pomocą CNG, 51% benzyną, a pozostałe 34% olejem napędowym. Pojazdy hybrydowe (benzynowo-elektryczne) to margines rynku argentyńskiego. Ich populacja jest szacowana na mniej niż 250 pojazdów w całym kraju.
Średnia wieku samochodu na rynku argentyńskim to 13 lat. Zmniejszyła się ona znacznie od 2011 r., kiedy wynosiła 18,5 lat ze względu na dużą liczbę wyprodukowanych w ostatnich latach pojazdów i sukcesywne wycofywanie starszych.
Według Stowarzyszenia Zakładów Motoryzacyjnych (Asociación de Fábricas de Automotores - ADEFA) przemysł samochodowy w Argentynie zanotował 317% wzrost produkcji od 2003 do 2012 r. 70% produkcji przemysłu samochodowego jest eksportowane, głównie do Brazylii i Meksyku.