Mimo, że UPS używa ciągników LNG od ponad 10 lat, to jest to wciąż stosunkowo nowe paliwo stosowane w transporcie drogowym. Dodając nowe ciągniki do floty UPS Freight wywiązujemy się ze zobowiązania przedsiębiorstwa do korzystania z gazu ziemnego jako alternatywy dla tradycyjnych paliw silnikowych.
Willie Rivero, wiceprezes UPS Freight
Nowe ciągniki zastąpią starsze pojazdy napędzane silnikami Diesla i będą wykorzystywane na wyznaczonych trasach.
Firma oczekuje zmniejszenia emisji szkodliwych składników spalin, a zasięg pojazdów jest szacowany na około 600 mil (965 km) na jednym tankowaniu.
UPS ma jedną z największych flot napędzanych paliwami alternatywnymi w USA. Na całym świecie UPS użytkuje blisko 5,5 tys. pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.
Są wśród nich wszystkie znane alternatywne technologie napędowe oraz rozwiązania przyczyniające się do ograniczania zużycia paliwa i w konsekwencji emisji szkodliwych składników spalin.
UPS wykorzystuje także pojazdy zasilane LPG.
Celem UPS jest osiągnięcie do 2017 r. możliwości wykonywania przewozów na dystansie 1 mld mil (1,6 mld km), pojazdami zasilanymi niekonwencjonalnie.