Duży udział w osiągnięciu tego zamierzenia będzie miało 1000 ciągników zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Będą one dostarczone w przyszłym (2014) roku dla oddziału firmy w Stanach Zjednoczonych. Według przedstawicieli UPS ciągniki LNG sprawdzają się znakomicie na długich dystansach.
Kanadyjska flota firmy jest odnawiana poprzez wymianę na samochody zasilane LPG. Już 830 z 2500 pojazdów dostawczych jest napędzanych autogazem. Firma planuje wprowadzenie w ciągu najbliższych dwóch lat jeszcze 116 samochodów zasilanych LPG (poprzez zakup nowych pojazdów lub konwersję już używanych silników).
Szukanie najbardziej efektywnych metod przewozów jest elementem polityki firmy UPS począwszy od jej powstania w 1907 r. Na przełomie lat 20. i 30. ubiegłego stulecia UPS używał już pojazdów elektrycznych oraz samochodów zasilanych autogazem. Różnego rodzaju rozwiązania silników spalinowych były testowane w latach 50. i 60.
Testowanie napędów wykorzystujących gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) UPS rozpoczął w latach 80., by w latach 90. rozpocząć eksploatację samochodów LNG (gaz ziemny w postaci skroplonej).
Już w XXI wieku UPS rozpoczął eksploatację samochodów hybrydowych (hydraulicznych), które są wprowadzane do użytkowania równolegle z pojazdami gazowymi (CNG, LNG i LPG). Na europejskim rynku używane są także pojazdy zasilane etanolem i biometanem.
Wybór konkretnego paliwa alternatywnego w pojazdach UPS jest zawsze poprzedzony szczegółową analizą czynników mających wpływ na późniejszą eksploatację samochodów nim zasilanych. Analizowane są m.in warunki atmosferyczne, gęstość zaludnienia na danym terenie, natężenie ruchu czy infrastruktura do tankowania danego paliwa.
Przykładowo w Toronto użytkowana jest duża flota pojazdów zasilanych LPG. Ich wybór wynikał bezpośrednio z warunków eksploatacji, konkretnie z dziennych przebiegów samochodów wahających się od 160 do 170 km. Takie przebiegi uzasadniają już inwestycję w gazowe pojazdy i infrastrukturę do tankowania LPG. Z kolei w Nowym Jorku UPS obsługuje kilka tras o długości 12-13 km, co powoduje, że inwestycja np. w nowoczesny elektryczny tabor jest zupełnie nieopłacalna.
Pojazdy hybrydowe najlepiej sprawdzają się w warunkach ruchu stop&go w centrach dużych miast. Ich użytkowanie ma sens w centrum Baltimore, czy w Laguna Hills w Kalifornii, ale już Palm Springs gdzie trasy wynoszą zwykle około 32 km jest to rozwiązanie nieopłacalne.
W niektórych przypadkach wybór pojazdów zasilanych alternatywnie jest ograniczany przez brak infrastruktury do tankowania danego paliwa. Właśnie z uwagi na brak stacji tankowania w Kanadzie nie są użytkowane samochody zasilane LNG. Pomimo tego, że silniki LNG pochodzą z firmy Westport Innovations z Vancouver to są używane w ciężkich samochodach eksploatowanych w Stanach Zjednoczonych.
Wyrazem poszukiwań coraz to nowocześniejszych rozwiązań w zakresie napędów alternatywnych są inwestycje w technologię wodorowych ogniw paliwowych. UPS aktywnie przygląda się temu rozwiązaniu od lat 90. ubiegłego wieku.