Działania te pokazują, że firma nadal jest zaangażowana w dywersyfikację źródeł energii używanej do napędu środków transportu. Ma ona na celu zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko naturalne.
UPS ma własną flotę i infrastrukturę do tankowania. Pozwala to nam inwestować w dłuższej perspektywie niezależnie od wahań cen paliwa. CNG jest częścią szerszej inwestycji w różne pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi. Stanowią one obecnie 6% światowej floty ponad 100 tys. pojazdów UPS.
Mark Wallace, wiceprezes UPS
UPS dąży do osiągnięcia celu zakładającego, że do końca 2017 r. samochody zasilane paliwami alternatywnymi będą przejeżdżać łącznie miliard mil (ponad 1,6 mld km) rocznie.
12 nowych stacji CNG zostanie zbudowanych przez firmę TruStar Energy. Powstaną one w następujących miastach: Amarillo w Teksasie, Chattanooga w Tennessee, Columbia w Południowej Karolinie, El Paso w Teksasie, Fort Worth w Teksasie, Kansas City w części w położonej w stanie Kansas, Phoenix w Arizonie, Reno w Nevadzie, San Antonio w Teksasie, Tifton w stanie Georgia, Trinidad w stanie Kalifornia oraz Willow Grove w Filadelfii.
Nowe ciągniki CNG, które będą wykorzystywane w tych miastach będą dostarczone przez firmę Kenworth.
Zbiorniki CNG w nich montowane będą pochodzić z firmy Quantum Fuel Systems.
Nowe pojazdy będą korzystały także z istniejącej obecnie sieci 18 stacji CNG. Są one położone w Alabamie, Kalifornii, Kolorado, Georgii, Kansas, Kentucky, Luizjanie, Oklahomie, Pensylwanii, Teksasie, Wirginii i Wirginii Zachodniej.
UPS eksploatuje pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Używa ich także w Niemczech, Holandii i Tajlandii.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.